نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی

بنا به گزارش مرکز پژوهش مجلس ؛اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط با بخش کشاورزی در سال آینده را رشدی معادل ۴/۸۲ درصد نشان داد . یعنی معادل مبلغی حدود پنجاه و هشت و صد و سیزده میلیارد ریال .

سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی در مجلس و تهدید امنیت غذایی

 

تهدید امنیت غذایی با کاهش بودجه کشاورزی

طبق خبرگزاری ایانا عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد در برخی قسمت ها بودجه بخش کشاورزی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی با اظهار به اینکه هرساله دربخش کشاورزی واردات بین دوازده تاچهارده میلیارد دلار محصولات کشاورزی و مواد غذایی داریم گفت:«سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باعث میشود بازدهی چند برابری داشته و صرفه جویی ارز در کشور را داشته باشیم . »

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: «زمانی کشور دچار بحران می‌شود که درآمد صرف خرید مواد غذایی شود.»

پاپی زاده تصریح کرد :«کشور زمانی دچار بحران میشود که هزینه ها صرف خرید مواد غذایی شود.»

در این بین نماینده دزفول خاطر نشان کرد :«سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باعث میشود از خروج چند برابری ارز از کشور جلوگیری شود .»

همچنین وی گفت : با توجه به مشکلات ما در تامین ارز ، هر تصمیمی که موجب شود امنیت غذایی کشور بهم بخورد و وابستگی ما در بخش کشاورزی به کشورهای دیگر بیشتر شود باید دوری کرد .

نماینده دزفول با توجه به شرایط تحریمی تاکید داشت:«درکشور ما تامین ارز اهمیت بسزایی دارد و هرگونه تصمیم که باعث شود بخش کشاورزی دچار ضعف و خطر شود امنیت غذایی به خطر افتاده  و از همه مهم تر باعث میشود ما به کشور های بیگانه وابسته شویم.»

پاپی زاده نماینده دزفول گفت : پیگیری قوی کردن اعتبارات بخش بیمه کشاورزی، بخش کود و کود اوره ، سولفات آهن آبیاری تحت فشار با در نظر گرفتن کمبود آب در میهن مان را قابل بررسی دانست .

 منبع:

سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی در مجلس



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

گسترش بخش کشاورزی

داوود محمدی : ما باید توجه ویژه ای به صنعت کشاورزی داشته باشیم

بنا به گفته نماینده شهرهای قزوین البرز و آبیک در مجلس ؛صنعت کشاورزی یکی از تکیه گاه های مشکلات کشوری محسوب میشوب میشود که باید به آن توجه بیشتری گردد.

طبق خبرگذاری ایانا با داوود محمدی در آیین بزرگداشت از تولید کنندگان ملی اعلام شد صنعت کشاورزی در شرایط سخت تحریمات توانسته باعث تسهیل وتسریح در روند کشور باشد .

محمدی افزود :در صنعت کشاورزی آسیب پذیری کمتری سایر بخشهای دیگر دارد و به همین علت مورد توجه سایرین قرار میگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم قابل قیاس با هیچ فاکتور دیگرینیست گفت؛ استان قزوین میتواند اکثر محصولات کشاورزی و دامی را تولید کند که این خود نیاز به توجه و حمایت دارد.

محمدی گفت : در حوزه کشاورزی باید هر بخش دیگری مانند ماشین آلات کشاورزی، کود مانند کود اوره ، سولفات آهن ،  بذر.سم .باید به خودکفایی برسند تا کشور بتواند روی پای خودش وایستد و وابسته به جایی نباشد.

وی ادامه داد:با استفاده از شکرت های دانش بنیان میتوان در جهت افزایش کمیت و کیفیت تولیدی محصولات کشاورزی بهره های فراوانی برد .

محمدی برای رشد کشاورزی نیز به بهره مندی و اهمیت علوم و فنون و تکنولوژی جدید نیز اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد : به روز بودن در صنعت کشاورزی بسیار مهم است زیرا باعث میشود علم و تجربه باهم تطابق یابند و همجنین به رشد کشاورزی کمک بسزایی شود.

گسترش بخش کشاورزی و نهاده های کشاورزی

ده میلیون و پانصد تن نهاده های کشاورزی تامین شد

خبرگذاری بخش کشاورزی - ایانا اعلام کرد: تااکنون ما توانسته ایم قیمت نهاده هارا ثابت نگه داریم که آسیبی به تولید وارد نگردد.

وی با اظهار به اینکه جاهد کشاورزی تمام تلاش خود را میکند تااین نهاده ها به درستی در اختیار تولید کنندگان پروتئین قرار بگیرند و گفت : حدود 800نفر از کارکنان ما براین کار نظارت دارند و در این رابطه تا به الان هفتادو شش هزار پایش میدانی اجام گرفته است .

قدیری افزود :در ابتدا؛ کار به دشواری انجام میشد اما بعدا بابه کار گیری از سامانه وارد و پایش انجام شد.

مدیر نظات بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل دوهزار و سیصد پرونده که در این دوره دچار تخلف در حوزه گران فروشی و کم فروشی و توزیع خارج از شبکه شده بودند خبر داد و گفت : مادر بخش ارزی نیز وارد شدیم و چندین پرونده در این باره تشکیل داده ایم.

محمد قدیری با نظر به اینکه امروزه در جنگ اقتصادی هستیم باید از امنیت موادغذایی کشور دفاع کنیم . ادامه داد:10میلیون و500تن نهاده وارد کرده ایم که با چهارهزار و پانصد کامیون به صورت روزانه و تحت نظارت ما بوده است.

قدیری نهاد های وارد شده ر کشور را محصولاتی مانند :بذر .واکسن. کنجاله سویا.جو ، کود هیومیک اسید ذرت عنوان کرد.

 

منبع:

https://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C.html



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

نگرانی از کمبود سیب زمینی بی مورد است

معاون زراعت و وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد مصرف کنندگان و کشاورزان کشور دیگر نگران گرانی و کمبود سیب زمینی نخواهند بود زیرا با شروع صادرات این محصول قیمت مناسب تری پیدا خواهد کرد .
وی گفت :هرساله در فصل زمستان در شهر جیرفت و جنوب کرمان شاهد خسارت ناشی از سرما زدگی بودیم اما خوشبختانه در سال 97 هیچ گونه خسارت وکاهش تولید را در شهر جیرفت نداریم و با تولید استمرار پاسخ گوی کشور و بازار های خارجی هم میباشیم.
طبق گفت وگو با عباس کشاورز پنجشنبه شب در شهر جیرفت:ممنوعیت صادرات سیب زمینی لغو شد . وی افزود:کشاورزان کشور در فصل برداشت محصول میتوانند بدون هیچ ممانعتی صادرات سیب زمینی خود را شروع کنند .
طبق گفته ی معاون زراعت وزارت کشاورزی :جنوب استان کرمان یکی از مهمترین مناطق تامین کننده ی سیب زمینی طرح استمراردر کشور میباشد.
عباس کشاورز خاطرنشانکرد :جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید و مطالبه کشاورزان و برای جلوگیری از ضررهای احتمالی ممنوعیت صادرات این محصول رالغو کرد.

عباس کشاورز معاون زراعت و وزارت جهاد کشاورزی از خرید توافقی گوجه کشاورزان شهرهای بوشهرو هرمزگان خبر داد و گفت :در صورتی که قیمت گوجه کاهش بیابد در این استان ها سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍برای خرید توافقی محصول وارد بازار خواهد شد.
جنوب استان کرمان 3500هکتاراز کشت سیب زمینی را دارا میباشد.

نگرانی از کمبود سیب زمینی بی مورد است

وزیر کشاورزی دخالتی در امور سیاسی کشور ندارد

شهاب الدین بی مقدارمخالف استیضاح وزیر جهاد کشاورزی محمود حجتی گفت : در این شرایط این استیضاح ها به نفع کشور نمباشد .بحث این است که اگر محمود حجتی برود چه کسی را جایگزین وی میکنید و عملکرد اوچگونه خواهد بود مسئله بسیار مهمی میباشد.
نماینده تبریز در مجلس اظهارکرد: وزیر کشاورزی دخالتی در امور سیاسی کشور نداردمثل اینکه در موضوع قیمت گندم عده ای از مردم ناراضی هستند و حجتی هم هم عقیده با آنها میباشد ولی دولت طبق شرایط بودجه کشورتصمیم گرفت که ماهم دوباره نامه ای در خصوص این تصمیم نوشتیم و اعتراضات خودمان را ذکر کردیم .
نماینده تبریز در پاسخ به سوالی که در مورد مشکلات حوزه کشاورزی خرید گندم و تجهیزات بوجودامده بود گفت :تا الان در استان ما برای مشکل خاصی مراجعه نکرده اند . اما در تمام کشور مشکل وجود دارد که شرای جهانی نیز مقصر میباشد. آقای بی مقدار خاطر نشان کرد : از نظر من آقای حجتی شخصی است که همیشه از قشر کشاورز دفاع کرده است .مانند : قیمت کود های هیومیک اسید و قیمت مصوب کود اوره و سولفات آهن یونجه وغیره که به نفع کشاورزان صحبت کردند اما ایشان برای این فرایند ها مبلغ دقیقی تعیین نمیکند.در این صورت کشاورزان مجبور میشوندکشاورزی را رها نموده و سراغ کار دیگری بروند وبه شهرها مهاجرت کنند . وی افزود ؛در بحث استیضاح تنها وزیر مطرح نیست بلکه هزینه های این استیضاح ها و تلف شدن وقت وزیر. نماینده ها و مجلس نیز قابل توجه میباشد که غیر قابل جبران است.

 

منبع:

https://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 دی 1397 | نظرات ()