نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان میباشد

علی اکبری هیات مدیره کمیسیون مجلس خاطر نشان کرد : پس ازتحقیقات به عمل امده در کمیسیون کشاورزی ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.آب و منابع طبیعی عدد دو هزار تومان رابرای خرید هرکیلو گندم قراردادیم.

خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد . پالایش کود خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد 

علی اکبری درباره پرداخت مطالبات به کشاورزان گفت: بنابه گفته وزیر جهاد کشاورزی که قراربود تمامی مطالبات کشاورزان تا پایان مهر ماه سال 1397 پراخت گردد.اما شواهدی نمایان شد که تمامی مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی خرید گندم پرداخت شده است .

50درصد از مطالبات گندم‌کاران در زمان تحویل محصول پرداخت می‌شود

نیمی از هزینه های خرید گندم در زمان تحویل این محصول به کشاورزان پرداخت میگردد

ازاعضای هیات رییسه کمیسیون کشاورزی .آب و مانبع طبیعی مجلس درباره زمان پرداخت مطالبات کشاورزان گفت:از زمان تحویل تا دریافت نهایی حدود دوماه فاصله وجوددارد که در زمان تحویل گندم پنجاه درصد از طلب گندمکاران پرداخت میگردد.

نماینده شهرشیراز در مجلس با در نظر گرفتن این که تسویه کامل بدهی دولت به گندم کاران دوماه زمان نیازدارد خاطرنشان کرد :درسال جدید متاسفانه قیمت خرید تضمینی گندم تا کنون اعلام نشده ما امیدواریم حداقل برای خرید هر کیلو گندم دوهزار تومان قیمت گذاری شود .

حداقل قیمت خرید تضمینی گندم دو هزار تومان است

نماینده شهر شیراز بانظر به اینکه درکمیسیون کشاورزی .آب و منابع طبیعی قیمت هر کیلو گندم به دو هزار تومان رسید بیان کرد :اگر قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از دو هزار تومان باشد ما نظر خودمان را به عنوان عضو کمیسیون اعلام میکنیم اما شورای اقتصادی موظف به تعیین قیمت جدید خرید گندم و محصولات کشاورزی میباشد .

 

نوع کشت کشاورزان براساس شرایط اقتصادی انتخاب می شود

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی . آب و منابع طبیعی مجلس در پایان سخنان خود اضافه کرد ما منتظریم تا قیمت خرید تضمینی گندم زود تر تعیین شود زیرا کشاورزان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی(در کشاورزی هزینه های جانبی از قبیل بذر ، استفاده از انواع کود ، هیومیک اسید ، کود اوره و هزینه تراکتور ، کارگر و آب و... بسیار زیاد است ) نوع کشت خود و سود حاصل از آن را انتخاب میکنند .وی خاطر نشان کرد :متاسفانه دولت در زمینه اعلام قیمت خرید گندم تعلل میکنند و با توجه به اعتراض های وارد شده در این باره تا کنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است .

 

منبع :

http://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85.html



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

واردات ده میلیون تنی کالاهای ضروری به کشور

بر طبق جدیدترین اطلاعات و آمار تجارت خارجی ایران در ۷ ماهه گذشته امسال بیشتر از ده میلیون تن کالاهای ضروری به کشور وارد شده است .

به گفته روابط عمومی گمرک کشور، امسال طی ۷ ماه گذشته ده میلیون و۴۵۰ هزار تن کالاهای ضروری به ارزش پنج میلیارد و سیصد و چهل و سه میلیون دلار به ایران وارد شده است.

واردات ده میلیون تنی کالاهای ضروری به کشور | پالایش کود واردات ده 

کالاهای ضروری کدامند ؟

کالاهای ضروری کشور شامل گندم، شکر و قند، کنجاله سویا، جو، گوشت قرمز، دارو، روغن خوراکی، دانه های روغنی، ذرت، برنج و انواع کود شامل هیومیک اسید ، کود اوره می باشد که طی ۷ ماهه ی امسال به ایران وارد شده است.

بررسی ها به نقل از آمار تجارت خارجی نشان میدهد در مدت ۷ ماهه ی امسال محصول گندم کمترین و ذرت بیشترین مقدار واردات را به خود اختصاص داده است.

همچنین نشان میدهد گوشت قرمز، دانه های روغنی، جو، ذرت با روند رو به رشد مواجه بوده است، به این صورت که جو ۹٪ ، دانه های روغنی 22٪ ، گوشت قرمز 19٪ ، ذرت 21٪ از دیدگاه روند رو به رشد افزایش داشته است.

بر طبق این گزارش ذرت به میزان چهار میلیون و هفت صدوشصت و شش تن به قیمت 1 میلیارد و صدوهجده میلیون دلار در رتبه نخست کالاهای ضروری قرار دارد، که با مقایسه سال گذشته بیست و یک درصد افزایش داشته داشته است.

این گزارش می افزاید؛ رئیس کل گمرک کشور فرود عسگری در حدود یک ماه گذسته فرمان ترخیص شتابزده و حمل و نقل کالاهای ضروری را گمرک به طرف کارخانه ها تولیدی را به اداره گمرکات  ایران صادر کرده است و خدمات بیست و چهار ساعته و شبانه روزی به خاطر وضیعت کنونی کشور که از لحاظ اقتصادی به آن دچار شده ایم در گمرکات سراسر کشور ایجاد شده است و ترخیصات در سامانه جامع گمرکی در اداره واردات گمرکی به صورت لحظه یی مانیتور و نظارت می شود.

 

منبع :

http://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9.html



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

ضرورت تصفیه فاضلاب‌های خانگی مازندران

یکی از کارشناسان محیط زیست بیان کرد :فاضلاب های خانگی تهدید نیست و با مدیریت کامل میتوان از آن استفاده نمود.

حسن امینی راد طبق بیانیه ای در مورد فاضلاب های خانگی اعلام کرد مدیریت مناسب در رابطه با تصفیه فاضلاب های خانگی باعث میشود از انها استفاده دوباره نمود و ان را به عنوان آب درجه دو در تهیه انواع کود ( کود های شیمیایی ، کود اوره یا کود سفید...) دانست .

امینی راد تصریح کرد:در منطقه هایی که شیکه جمع آوری اجرایی نشده از روش های سنتی استفاده میکنند و متاسفانه به دلیل نبود فضای کافی کاملا اجرا نمیشود .

ضرورت تصفیه فاضلاب‌های خانگی مازندران

نزدیکی آلودگی های میکروبی به محیط زیست

یکی از اعضای هیت علمی دانشگاه نوشیروانی در شهرستان بابل بانظر به اینکه فاضلاب های خانگی در صورت عدم تصفیه عناصری را دارا هستند که به شدت برای محیط زیست خطرناک میباشد . وی گفت :در صورت تصفیه نشدن فاضلاب خانگی امونیاک موجود در آلودگی های میکروبی محیط اطراف را آلوده میکنند.

برای مثال :در جنگ ،یمن به سراغ تصویه خانه های فاضلابی رفتند تا در صورت عدم موجودی کافی بمب بیماری هایی از جمله وبا و حصبه را شیوع دهند .

وی اضافه کرد :1متر مکعب فاضلاب توانایی آلوده کردن چهل متر مکعب آب های زیرزمینی را دارا خواهد بود .بنا به این دلیل تصفیه فاضلاب های خانگی یک امر جدی بوده که باید اجرایی شود .

به کارگیری از سپتینگ تانک در استان های شمالی کشور

عضو دانشگاه نوشیروانی با نظر به اینکه در شهرهایی که کانال های جمع آوری فاضلاب ها را ندارند ،از سپتینگ تانک استفاده میکنند . وی افزود :در استان هاس شمالی کشور به دلیل وجود انبوه آب های زیرزمینی از سپتینک تانک یا همان چاه های فاضلابی استفاده میشود .و مکان هایی که اب های زیر زمینی سطح پایینتری دارند چاه های جنبی  مورد استفاده قرار میگیرد .

بنا به اظهار حسین امینی راد :در شهر های بزرگ از جمله بابل،ساری ،قائمشهر که جمعیت بیشتری را دارا هستند دچار آلودگی های بیشتری میشوند. با اجرایی شدن کانال های جمع آوری فاضلاب های خانگی فاضلاب ها جمع آوری میشوند و برای تصفیه به مناطق مشترکی برده خواهند شد> وی خاطر نشان کرد :بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و اهمیت آب تصفیه نمودن فاضلاب ها امریست جدی.و برای استفاده مجدد از آب ها وحفظ بهداشت با به کار گیری از تصفیه خانه فاضلاب ها را مهار کرده ومیتوان از آن ها به عنوان آب درجه دو استفاده کرد.

 

منبع :

 

http://palayeshcood.com/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7.html

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف در علم کشاورزی

پژهشگران آمریکایی طی تحقیقاتی ثابت کردند با به کار گیری از نمودار استاندارد در صنعت خودرو سازی که باعث افزایش کارکرد سوخت میشود ،وبا استفاده از انها در صنعت تولید کود شیمیایی میتوان در کاشت ذرت، برداشت اقتصادی معادل پنج تا هشت میلیارد دلار را بهمراه داشت .

نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف در علم کشاورزی

طبق تحقیقات ساینس دیلی و دیوید کانتر استادان محیط زیست در مجله پایداری طبیعت به گزارش ایانا، به تاثیر احتمالی قانونی کاهش انتشار نیتروژن در کود های شیمیایی پی بردند. آنها به منظور مصرف بهینه سوخت در خودرو های امریکایی نمونه ای طبق معیار های (نمونه میانگین مصرف سوخت ) تولید کردند .

در این گزارش نقل شده است که :میتوان با استفاده از متد نمونه میانگین مصرفی سوخت در رابطه با  کاهش آلودگی نیتروژن برای تولید کننده های کود های شیمیایی مزیت های بسیاری بوجود اورد . تولید کنندگان یاد میگیرند چگونه و در کجا از این نوع کود ها با مزیت بالا استفاده کنند و در آخر میتوانند کود های دارای نیروژن را برای محصولات مشخص شده ، در شرایط  آب و هوایی وخاک مختلف به تولید برسانند.

طبق نتیجه گیری دانشمندان یکی از بزرگترین نگرانی ها برای محیط زیست آلودگی نیتروژنی محسوب میشود .

استفاده بی رویه کود اوره در کشاورزی باعث تولید آلودگی های نیتروژنی میشود .بسیاری بر این اعتقاد هستند که هیچ پیشرفتی برای کنترل و اجرای قوانینی در مورد کاهش این نوع منبع آلودگی در شیوه های کشاورزی دیده نشده است .

تحقیقات این استادان ثابت میکند که غول های صنعت کشاورزی در تمامی کشور های دنیا قدرت های سیاسی بسیاری دارند. به همین دلیل اجرای قوانین جدید برای سازگاری با محیط زیست باید مورد بررسی قرار گیرد و قانع کننده باشد .

محققان مجله پایداری طبیعت در سخنان خود به سمت استاندارد های مصرفی بهینه سوخت رفتند که تمرکز آنها بیشتر بر روی صنعت خودرو سازی است تا مصرف کنندگان .آنان ارزیابی کردند آیا میتوان مرکز توجه قانون گذاری نیتروژن را صنعت کود های شیمیایی قرار داد یا خیر .

کانتر وسرچینگر بررسی کردند احتمال افزایش کودهابا بهره وری بالا نسبت به کود های سنتی استفاده بهینه ای دارند و در صنعت کشاورزی بسیار موثر هستند .کشور هندوستان طی سه سال اخیر از این قوانین پیروی میکنند.

قیمت کودهای با بهره وری بالا ممکن است مانند خودرو ها برای کشاورزان گران باشد .اما سود بیشتری همراه دارد چون مقدار کمی از آن برای کاشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد .مانند ماشین های کم مصرف که به سوخت کمتری نیاز دارند.چند شرکت تولیدی کود اوره توانسته اند با استفاده از رابطه کاهش نیتروژن و افزایش محصولات،کیفیت آنها را ثابت نگه دارند .در صورتی که از آنها تنها برای دوازده درصد زمین های کشت ذرت استفاده میشود.

پژوهشگران در این تحیللات صنعت ذرت آمریکا  را که سی و سه میلیون  هکتار از زمین های کشاورزی که به خود اختصاص داده است و بیشترین میزان مصرف نیتروژن را دارد مورد بررسی قرار دادند که تنیجه این تحقیقات نشان دهنده بالا بودن مشخصه های بهره وری وابسته به مجموعه استاندارد ها ،میزان سود آوری را تا سال 2030به پنج تا هشت میلیارد دلار میرساند که سود بسیاری برای کشاورزان ،صنعت محیط زیست وسلامت انسان  را بهمراه خواهد داشت .

بنابر گفته این دو اعمال و به کار گیری استاندارد ها در صنایع کشاورزی مهم تر از صنعت خودرو سازی است. آنها بر این اعتقادند که مقررات مربوط به استفاده از تکنولوژی در این صتایع به کاهش مصرف نیتروژن کمک کرده حتی در مواقعی که از خاک کره زمین برای کشت مواد غذایی استفاده بیشتری کنیم .

 

 منبع :

http://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9.html



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آبان 1397 | نظرات ()