نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

قیمت تضمینی گندم باید افزایش پیدا کند

گفته می شود دولت، وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصادی در انجام اقدامات غیرمستقیم برای قیمت خرید گندم تضمین 1700 تومان است، ولی قیمت خرید این محصول در کشورهای اطراف حدود 4000 تومان است، مسلما تفاوت بین قیمت 2 هزار و 300 تومان باعث می شود دست دلال ها برای خارج کردن این محصول مهم از مرز باز باشد و حتی باعث شود این محصول در داخل بعنوان غذای دام و طیور استفاده شود.

قیمت تضمینی گندم خرید گندم

وی گفت که اجرای پروگرامینگ تولید کشاورزی با ظرفیت بومی ایران با هم هماهنگی نیست و دولت می گوید: "دولت در سیاست های خود، بدون در نظر گرفتن سخنان نمایندگان کمیسیون تخصصی بخش کشاورزی به خوبی قانونهای لازم را به اجرا نمی گذارد.

عده ایی از نمایندگان مجلس مخصوصا کاندیدای مردم مهاباد در پارلمان مجلس با اعتراض به اهمیت ندادن دولت در خرید تضمینی گندم گفت این موضوع اشکال در سیاست خودکفایی تولید گندم ایجاد می کند .

او بر این موضوع پافشاری کرد که اگر برای کشاورزان و برای محصولاتی که کشاورز می کارد بدون توجیح مالی باشد . کشاورزان بجای گندم دنبال کشت محصولات دیگر برای کشت خواهند رفت علیرغم هزینه بالای تولید کشاورزی و کشت محصولات مانند گندم، هزینه آن 1700 تومان توجیح مالی ندارد .

در آخر، عضو کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که وزارت جهاد کشاورزی قانون مجلس را اجرا کرده است و اظهار داشت: "هم اکنون قوانین کشاورزی بهره وری سالیان دراز است که اجرایی شده است ولی فقط هفتاد درصد آن عملی شده است و این ضعف دولت در اجرای برنامه های گسترش کشاورزی است .

نهاده های و کلاهای ضروری کشاورزی در سمنان

رئیس تعاون روستایی سمنان بیان داشت : از ابتدای سال 1398، میزان 1100 تن کود به منظور زراعت و باغبانی در دسترس مردم قرار گرفته است که صد تن آن مربوط به بذرگندم است و هشت صد و پنجاه تن بذر جو کشاورزان تامین شده است .

احسان عباسپور در این خصوص ادامه داد: "از آغاز سال هزاروسیصدو نود و هشت ، ده هزار کیلو ششصد و نود و چهار برنج ، سیصدو دوازه تن گوشت منجمد حیوانی و طیور، صد تن انواع کود به روستائیان استان سمنان منتقل و پخش شده اند

منبع:
قیمت تضمینی گندم باید افزایش پیدا کند



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

آتش سوزی های متعدد در مزارع کشور

علی ابراهیم نژاد، در مصاحبه ای با ایرنا در روز دوشنبه گفت: "آتش سوزی در بعد از ظهر روز یکشنبه و در مناطق دور افتاده روستاهای چالخاماز گل سلیمان آباد رخ داد." ابراهیم نژاد افزود: "بعد از تحقیق کامل جهاد کشاورزی و کارشناسان مدیریت در استان میاندوآب، معلوم شد که پنجاه هکتار گندم از روستای چالخاماز وگل سلیمان آباد سوخته است.

آتش سوزی های متعدد در مزارع کشور

وی گفت که دلیل آتش سوزی ناشناخته بود و آتش سوزی توسط نیروهای آتش نشانی میاندوآب،گل سلیمان آباد و باروق و همچنین مردم پس از صدوبیست دقیقه مهار شد.

با بالارفتن دمای هوا و زیاد شدن تراکم گیاهان به دلیل فصل بارانی و از جهت دیگر بی توجهی مردم سبب آتش سوزی های متعدد در باغ های گندم در منطقه شد. او خاطر نشان کرد که چهل و پنج هکتار زمین هایی که با آب باران آبیاری میشوندو پنج هکتار زمین های گندم که آبیاری شده بودند در این حادثه در اثر آتش سوزی سوخت.
اوگفت علت افزایش زمان برای خاموش کردن آتش، باد بود که باعث پراکنده شدن آتش در همه جای زمین های کشاورزی شد.در منطقه باروق هفتادودو روستا وجود دارد که نیمی از جمعیت این روستاها به کشاورزی مشغول میباشند.

در هفته گذشته بالاتر از ۵ هکتار زمین های گندم از روستای نادرگلی در ناحیه Miandoab به علت های مختلفی و نامشخصی سوخته بود.

سازمان منابع طبیعی شهرستان از مردم تقاضا کرد زباله های شیشه و پلاستیکی خود را در طبیعت رهانکنند زیرا مانند عدسی عمل کرده و باعث آتش سوزی در طبیعت میشود .

برای دریافت اطلاعات کود روی لینک بزنید

 

آتش سوزی های متعدد در مزارع کشور



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کودهای مفید برای جذب در انواع خاک

کودهای  مورد استفاده برای درمان گیاهان در ایران، در منابع آلی و غیر آلی سولفات آهن و کلات آهن میباشد.  برای تنظیم فقر آهن کلات آهن یا کود سولفات آهن در خاک مورد استفاده قرار میگیرد. پالایش کود موفق به ساخت کلات آهن راه حلی برای حذف  زرد بودن آهن در تمام خاک ها، به ویژه خاک های قلیایی و آهکی است و فقر آهن را نابود کند، زیرا امکان استفاده از کود آهن در این خاک ها کم است.

کم عامل تخریب زمین های کشاورزی

عنصر آهن را گیاه کم مصرف می کند، اما عملکرد آن بسیار مهم است و برای رشد و توسعه گیاهان نقش مهمی ایفا میکند. این عنصر عملکرد مهمی را در فعالیت آنزیمی گیاه دارد. تولید و ساخته شدن میوه، برگ و گلها و ریشه یابی کیفی  برای تامین آب همه با عنصر آهن تنظیم می شود. بنابراین، کود برای استفاده از نیازهای گیاهان در کشاورزی، به ویژه در خاک هایی که از این عنصر وجود ندارد، استفاده می شود.

 خاک زمین های کشاورزی که طی چندین دوره کاشت و برداشت فراوانی داشته اند،به گفته محققین پالایش کود بسیاری از عناصر خود را از دست می دهند و برای خنثی سازی آن به کودآهن نیاز پیدا میکنند. کود یکی از مناسب ترین مواد برای بازسازی خاک است.

 

تغذیه گیاهان و درختان توسط کود آهن، بدلیل رشد و نمو مفید، یکی از حیاتی ترین مسائل در رشد و تغذیه درختان است و از این رو اهمیت لقاح درختان و نوع کود آهن در میان  گیاهان بالاتر است. مهندسان کار کشته شرکت پالایش کود گزینه های متعددی از کود دادن به درختان میوه وجود دارد که اصلی ترین آنها مقابله با پاتوژن ها میباشد، این باکتری ها و آفات مختلف گیاهی  باعث به خطر افتادن سلامت درخت پسته میشود.

 

از بین رفتن باروری خاک در یک حوزه، عامل خطر برای آن منطقه میباشد، باروری چیزی است که به تنهایی توسط کود انجام نمی شود و باعث افزایش عوامل مانند بی ابی زمین می شود. بهتر است قبل از استفاده از کود، وضعیت زمین را از لحاظ باروری تحلیل کنیم. این مسئله باید نه تنها برای کود آهن، بلکه برای همه کودها نیز مورد توجه قرار گیرد. کود و میزان آن به طور مستقیم سلامت مردم به خطر می اندازد، استفاده بیش از حد کود در خاک های فقیر، تلفیقی از بین بردن اندوخته آدمی و اقتصادی است.

 

تماس با شرکت پالایش کود

031-55578491

09130025744



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کشت پنبه در شمال کشور

در مصاحبه خبری دولت با علی موسی خانی  در روز ۱۳۹۸/۴/۷ گفت: که بالارفتن نرخ پنبه که توسط شورای اقتصادی تعیین شده است، خسارت به سایر محصولات کشاورزی مربوط به سیل هایی است که اواخر آمد باعث شد کشاورزان پنبه را جایگزین کنند. موسی خانی گفت:: «در سال جاری کشاورزان گلستان با جهاد کشاورزی  را برای نوزده هزار هکتار قرارداد می کنند و این سطح قرارداد شانزده هزار هکتار از این سطح سبز میباشد.

تولید پنبه گلستان کاشت پنبه

در گذشته، گلستان به علت تولید فراوان پنبه و تولید بالای این محصول به کشور طلای سفید شناخته شده بود، که پس از چند سال وقفه،دوباره کشت آن پررونق شده است.

زراعت پنبه در گلستان با شرایط کود مناسب ، آب و هوایی مطلوب از ماه اردیبهشت شروع می شود و از مهرماه تا آخرای ماه دی خاتمه میابد.در سال گذشته محصول قبلی ده هزار و ششصدوبیست و یک هکتار زمین گل پنبه کشت شد که بیش از پانزده هزارو سیصد تن تولید شده و به کارخانجات پنبه تحویل داده شد.به گفته مرکز آمار، شهر گلستان در تولید پنبه مقام ۳ را از آن خود کرده است.

هجوم ملخ ها به باغات

در مصاحبه ای که ایرنا با محمد جعفری داشته است وی اعلام کرد :  آشنایی با باغبانان در ۹۷، دوره های آموزشی را آغاز کرده است.جعفری گفت: این دوره ها در روستاها، به صورت مورد نیاز، ادامه می یابد و توسط باغبانان درخواست می شود.

مساحت زمین  کشاورزی در مهریز هفده هزارو پانصد هکتار است. جمعیت مرکزی مهریز پنجاه و پنج نفرمیباشد که در سی کیلومتری شهرستان یزد واقع میباشد.

او گفت: "این آفت در سال 2012 باعث ایجاد بیش از هفت میلیارد تومان خسارت به باغبان شد. "برای جلوگیری از آن، باغبانان باید  میوه های آلوده  پای درختان را جمع کنند و آنها را از بین ببرند."

مگس های مدیترانه به مرکبات، سیب، انواع توت، خرمالو، گلابی، هلو، گوجه، زردآلو، انار، خرمالو، انجیر، و برخی از انواع محصولات یک ساله حمله می کنند. با توجه به حجم بزرگ آسیب به طاعون گیاه معروف است.

 

منبع:
کشت پنبه در شمال کشور



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

تولید آناناس در چابهار

وزیر جهاد کشاورزی در روز گذشته از گلخانه آناناس در چابهار دیدار کرد و افزود: "شرایط گرمایی و نور در چابهار بهترین وضعیت را برای رشد و تولید گیاهان گرمسیری ایجاد میکند.

محمود حجتی گفت که در سال ۹۶الی ۹۷ نهال آناناس را وارد میکردیم اما و می توانیم از طریق تولید این محصول در مناطقی مانند چابهار به خود کفایی در زمینه کشت آناناس برسیم.

تولید آناناس در چابهار آب و هوا شرایط کشت

حجتی گفت: تولید آناناس در گلخانه و زمین های کوچک خانگی نیز می تواند انجام و برداشته شود.

نورالدین میر لاشاری گفت: "در شهرستان چابهار شرایط آب و هوا و درجه حرارت کود مناسب آن می تواند به محور کشاورزی تبدیل شود و نقش مهمی در تولید و درآمد زایی ایفا کند.محمود حجتی به ایرنا گفت که به علت مکان جغرافیایی، چابهار بهترین مکان برای ساخت گلخانه است. بنابراین کاشت یک محصول مانند آناناس که نفوذ بازار خوبی دارد افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار به نخستین برداشت محصول آناناس در استان چابهار اشاره کرد و افزود که اولین محصول آناناس برداشت شده با حضور معاون وزیر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران و فرماندار سیستان و بلوچستان درپانزدهم خرداد انجام شد ، که وعده ای به آینده ی روشن برای رشد و توسعه باغ های این میوه داده است.

میرلاشاری ادامه داد که هشتصد نهال در دبیرستان دولتی چابهار کاشته شده است و حدود دوهزاروپانصد نهال آناناس در باهوکلات کشت و برداشت آن شروع شده است. او گفت: افزایش تولید این میوه محبوب از طرف دولت مورد پیگیری قرار گرفته و در آینده ای نچندان دور ما رشدآناناس را در گلخانه ها وباغ های ساحل مکران خواهیم دید.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: " چابهار یکی از بهترین منقطه در صنعت گلخانه است و مهم است که کاشت آناناس که نفوذ بازار خوبی داشته باشد، رشد کند."

 

منبع:
تولید آناناس در چابهار



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کردستان پیشتاز در تولید توت فرنگی

دادور سهرابی طبق گزارش موج کردستان روز پنج شنبه در دومین جشنواره توت فرنگی کردستان گفت که این استان سه هزارو چهارصد هکتار توت فرنگی و هزارو هشتصد هکتار در سنندج دارد. .
رئیس جهاد سنندج اعلام کرد: سیزده هزار کشاورز و هفده هزار بهره بردار در زمینه تولید توت فرنگی در استان کار می کنند.

تولید توت فرنگی کردستان

سهرابی ادامه داد: رقم متوسط ​​برای هر اپراتور دوهزار متر مربع است و به طور متوسط ​چهارده الی پانزده تن توت فرنگی در هر هکتار تولید می شود و هشتادوپنج درصد از این زمین ها با سیستم های آبیاری تحت فشار آبیاری میشوند.
دادور سهرابی خاطر نشان کرد : به منظور افزایش بهره وری از مزارع، چهار ارقام جدید توسط دانشمندان کشاورزی جهاد کشاورزی معرفی شده است. در این زمان، بیست پری کولین به کشاورزان تحویل داده شد، به منظور افزایش عمر مفید توت فرنگی، در زمان برداشت دما را، ازسی وپنج درجه به چهار درجه سانتیگراد بالاتر از صفر رساندند. قیمت کود برای کشاورزان متفاوت است
مدیر جهاد کشاورزی شهر سنندج گفت: علاوه بر حمایت، جهاد کشاورزی سالانه تقریبا ۱ میلیون گلدان توت فرنگی را در میان کشاورزان پخش می شود.
سهرابی ادامه داد: با توجه به پشتیبانی خدمات جهادی کشاورزی به کشاورزان، ۵ ماشین یاخچالدار به اپراتورهای انتقال محصولات و امکانات با سود ده (٪)  پرداخت می شود.

سهرابی به کیفیت توت فرنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت، توت فرنگی کردستان یک مارک معروف می باشد.

هفتاد هزار متر مربع هکتار محصولات سردسیر درکرمان

طبق گزارش ایرنا با محمد رضا ساردویی اظهار داشت که زمین های کشاورزی سردسیری در جنوب کرمان شامل (گردو)، (گلابی)، (بادام) ، (آلبالو)، (پسته)، (زردآلو)، (هلو)، (سیب) است.

ساردویی خاطر نشان کرد: زمان چینش میوه ها از پانزدهم ماه خرداد به بعد شروع شده و تا میان ماه آبان ادامه خواهد یافت
ایشان گفتند که این نوع میوه های که در کرمان کشت می شود به زودی محصولات آن در خود کرمان و شهرهای همسایه،مانند شمال (کرمان)، (هرمزگان)، (سیستان و بلوچستان) و دیگر شهرهای ایران منتقل خواهد شد.
سازمان کشاورزی جهاد در جنوب کرمان هفت استان را پوشش می دهد.

منبع:
کردستان پیشتاز در تولید توت فرنگی



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

رشد سریع گیاهان علوفه ای

محصولات علوفه ای با ساختمان چهار کربنی بخش بزرگی از زمین های کشت شده در سراسر جهان را تشکیل می دهند. به صورت کلی در مناطق غیر مرطوب منطقه و در ناحیه های مختلف رشد می کند. سورگوم، یونجه، ارزن و گیاهان علوفه ای دیگر در بسیاری از مناطق غیر مرطوب جهان کاشت می شود و تقریبا سهم قابل توجهی در تغذیه انسان و دام در قاره امریکا، قاره اسیا و قاره آفریقا دارند. 

به گفته متخصصین شرکت پالایش کود گفته می شود که محصولات علوفه ای بین سی و پنج تا چهل و نه درصد از محصولات کشاورزی قاره آسیا را تامین میکند. یکی از مسائل بغرنج در تولید این گیاهان علوفه ای، عدم وجود عناصر میکرو المنت از جمله آهن است. با استفاده از کود آهن به شکل محلو پاشی و با گذشت زمان، امکان تولید محصولات با کیفیت بالا وجود دارد. بر طبق مطالعات انجام شده توسط محققان، آنها به این دستاورد رسیده اند که گیاهان علوفه ای مانند یونجه، با ترکیبات خاصی هورمون فیتو سیدروفور را دارا میباشد،دست اندرکاران پالایش کود با تولیدات کود آهن بسیار قوی ظرفیت جذب آهن از خاک را افزایش دهند، اما این نیز ناشی از ریشه های سطحی و افشان است این ویژگی برای کمک با بازگرداندن گیاه به شکل کودبرای کاربرد آهن و افزایش جذب آهن در این گیاهان، تهیه شده است.

آهن قابل جذب گیاهان

استفاده از کود کودها یکی از مؤثرترین روش های جواب دهی گیاهان علوفه ای است. مهندسین پالایش کود این روش موجب صرفه جویی در مصرف آهن می شود و مقدار زیادی از صطخ زمین را می توان با استفاده از کود مورد استفاده قرار داد، به ویژه این روش زمانی که ریشه نمی تواند عناصر غذای ضروری را از خاک جذب کند بسیار مفید می باشد. ما باید دیگر انواع کودهای آهن مانند سولفات آهن را در نظر بگیریم اما کارایی لازم را برای گیاهان ندارند. از آنجا که آهن اضافه شده در خاک به سرعت هیدراته شده و به شکل هیدروکسید آهن در می آید و برای گیاه غیر قابل استفاده میشود.

تماس با شرکت پالایش کود :

031-55578491

09130025744



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

گل سرخ ایرانی(گل محمدی) گیاه مقاوم

بهنام اوجاقلو اعلام کرد: خروج هشتاد تن گلمحمدی در استان و علاقه مندان به استان زنجان از کشت این گیاه استقبال کردند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی زنجان ، در مصاحبه ای با ISNA، گفت: "با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه محصول کم مصرف ، سازمان جهاد از این طریق جایگزین کاشت محصولات مصرف پایین از محصولات مصرفی بالا در برنامه کاری خود قرار داده است ، لازم به ذکر است که توسعه گل محمدی، در واقع، بوته های گلدار با شرایط آب و هوایی بسیار سازگار هستند و مقاومت بالا نسبت به آب کم آب دارند.

پرورش گل محمدی تولید گل محمدی کاشت گل محمدی

اوجاقلو ادامه داد؛: "در این استان مدیریت باغبانی طی چهار سال گذشته توانسته است به منظور ارزیابی یارانه های زراعی و اقدامات ارتقاء و برنامه های مناسب اجرا، قادر به کاشت، داشت،برداشت ، پردازش، و همچنین مزایای مانند اشتغال پایدار و همچنین ارزش صادرات محصول به گروه هدف و کشاورزان به شیوه ای مناسب خبررسانی کنند. تا کنون، کاشت گل محمدی توسط کشاورزان مناطق مختلف استان مورد استقبال قرار گرفت.

بهنام اوجاقلو گفت؛که برداشت گل ها بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و از نیمه دوم ماه اردیبهشت تا پایان ماه خرداد ادامه می یابد و این نشان می دهد که بهره وری گل در استان به طور متوسط ​​دوهزاروهفتصد تن در هکتار است با توجه به شدت ارتقاء و اجرای برنامه های استان، انتظار می رود که در سال های آتی منطقه کشت شده در استان زنجان افزایش یابد.

مدیاومور باغبانی زنجان، اعلام کرد که صدوشصت وهفت هزار نهال از نهال گلمحمدی یارانه ای که در میان متقاضیان در استان زنجان توزیع شده است که کشت این تعداد نهال باعث شد ساخت حدود صد هکتار گلستان گلمحمدی در استان انجام گیرد،هم اکنون، منطقه باغ های استان حدود سی هکتار است،گل محمدی گیاهی است که به کمترین میزان کود دهی نیاز دارد با توجه به میانگین عملکرد این محصول، انتظار می رود حدود هشتاد تن گل های تازه به واحد پردازش و بازار وارد شود.

با اشاره به این واقعیت که گیاه گل محمدی ناحیه های کم ارتفاع با خاک معتدل یا شنی یافت می شود، اشاره کرد که حدود سی هکتار کشت در سال جاری در استان در زمین های شیب دار و خشکی روستاهای امند و ماری زنجان انجام شده است .

 

منبع:
گل سرخ ایرانی(گل محمدی) گیاه مقاوم



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

تثبیت آهن در گیاهان سبز

عنصر آهن به شکل فسفات و اکسید آهن تثبیت شده است. به گفته کارآفرینان شرکت پالایش کود اندازه جذب آهن توسط گیاهان تا 10٪ محلول در آب و به فرم ترکیبات است و تقریبا 80٪ از بقیه در فرم کلروپلاست ها به شکل ماده سفید باقی می مانند.

اندازه آهن در تمام قسمت های گیاهی 7٪ است. اندیشمندان پالایش کود اندازه آهن در برگ گیاه بالاتر از ساقه و ریشه است. بیشترین نیاز گیاهان به آهن مستقیما به میزان تکامل برگ های آنها بستگی دارد. کمبود آهن در برخی از مسائل رخ می دهد، حتی اگر کمبود آهن در نزدیکی باشد. مهندسین پالایش کود می گویند : درجه تامین گیاه به آهن از روش مقدار آهن و یا نسبت به درجه و میزان اعتدال آن تعیین می شود و بنابراین استفاده از کودهای آهن برای تامین گیاهان در این شرایط پیشنهاد میشود.

 

قدرت دریافت آهن توسط ریشه گیاه

اندازه جذب آهن توسط انواع گیاهان فرق دارد، و هرکدام از گیاهان مقدار مشخصی از آهن را جذب می کند. به طور کلی، مقدار آهن در گیاهان کم مصرف است اما مهم است و معمولا در صد ppm است. 
درمان گیاهان از طریق کودهای آهن میسر است. اندازه آهن در غده ها، غلات و ریشها بسیار کم است و انباشت آن در برگ ها بیشتر است، به همین علت کمبود آهن در برگ ها پیش از آن رخ می دهد. بیش از پنج ppm آهن در سطح های مختلف خاک زراعی مورد نیاز است، در حالیکه مقدار آهن در خاک حدود دو درصد است و بنابراین می توان گفت که علت فقر آهن دلایل متعددی دارد که چرا آهن توسط گیاه جذب نمی شود. یکی از دلایل مهم جذب نشدن آهن زمین قلیایی بودن خاک است . و دیگری زیاد بودند عناصر دیگر مثل فسفر در خاک میتواند باعث بوجود آمدن این مشکل باشد،فسفر در خاک با آهن در رقابت می باشد .کودهای آهن برای این منظور توصیه می شود و استفاده از کود آهن برای درست کردن قطعات آسیب دیده و درمان گیاهان ضروری است.

تماس با شرکت پالایش کود :
031-55578491

09130025744



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کشت گلخانه یی در شرایط سخت کم آبی

طبق خبرگزاری فارس، معاون وزیر کشاورزی امروز اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که پنج هزارو هشتصد  هکتار کشت گلخانه ای  در کشور با پنج میلیارد تومان جبران خواهد شد.

وی افزود که به علت اهمیت محصولات گلخانه ای در کشور، قبل از راه اندازی سه هزارو ششصد  هکتار بود که وزیر جهاد کشاورزی آن را به پنج هزارو هشتصد هکتارافزایش داد.

کشت گلخانه گیاهان گلخانه یی کشت هیدروپونیک

طهماسبی گفت ساختن سایبان از دستاورد های دیگر برای جلوگیری از مصرف آب بیشتر در کشاورزی و باغ است و احداث سایبان  در باغ ها تا سی درصد جلوگیری از آب بیشتر میکند و وزارت جهاد کشاورزی امکانات ویژه ای برای کسانی که این سایبان ها را نصب میکنند در نظر گرفته است.

محمدعلی طهماسبی ادامه داد؛ که گلخانه ها در کاهش مصرف تا نود درصد موثر هستند و گفتند که وزارت جهاد کشاورزی به گلخانه ها جهت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و تامین نیاز دارد و نیازهای این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد علی طهماسبی گفت: "ساخت آب انبار ها، نحوه کود دهی ، ساخت قنات و همچنین باغ های زیر زمینی ، تکنولوژی گذشتگان ما در این سرزمین کهن است که جهان را شگفت زده کرد.
محمدعلی طهماسبی گفت که هزینه سایبان برای باغ ها از صدو پنجاه تا سیصد میلیون هکتار قابل تغییر است و افزود؛ که امکانات ویژه برای راه اندازی این سایبان ها فراهم شده که شامل هشتاد درصد هزینه ها میشود . یکی از کشت هایی که بسیار مقرون از نظر میزان مصرف آب کشت هیدروپونیک است که معروف به کشت بدون خاک و از طریق آبدهی سیستماتیک انجام می شود حتی کود هیدروپونیک از طریق این سیستم آبیاری در دسترس گیاه قرار میگیرد.

او افزود: "امروزه، میلیاردها متر مکعب آب به سفره های زیرزمینی نفوذ کرده است که مانع از خشکسالی و افزایش بهره وری آب در کشور شده است."درمورد دردسترس نبود انواع بذر صیفی و سبزی محمد علی طهماسبی گفت: "مسائل مربوط به مبادله ارز موجب ایجاد مشکلات برای تولیدکنندگان و کشاورزان شده است که با مشکلات متعددی مواجه شده اند.

روش جدید آبیاری در زمینهای سبزی و صیفی اردستان

علی اکبر صالحی گفت که هفتاد درصد از مزارع اردستان   روش جدید آبیاری را اجرا کرده اند که باعث افزایش صد درصدی بهره وری انتقال آب به مزارع می شود.
علی اکبر صالح گفت که برداشت صیفی از یک هزار هکتار زمین در اردستان آغاز شده است.
او گفت: که بیش از هشتاد درصد  صیفی اردستان به استان های دیگر فرستاده می شود.
علی اکبر صالح ادامه داد:«  اردستان یکی از مهم ترین تأمین کنندگان شهر اصفهان است و گفت: "محصول اصلی این شهر در روستای قلعه و روستای با درجه هوای گرم کشت شده است.

منبع :
کشت گلخانه یی در شرایط سخت کم آبی



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

آناتومی گیاهان و نیاز به عنصر آهن

هر گیاه به علت نشانه های خاصی که در ظاهرشان تولید می کنند به فقر عنصر های مختلف عکس العمل نشان می دهد.

 یکی از مبحث های ساختمان گیاه، برگ هایی است که به علت کمبود عناصر، به ویژه فقر آهن، عکس العمل نشان می دهند. نشانه هایی که در گیاهان رخ می دهد می تواند به عنوان یک تحریک کننده برای مشخص شدن استفاده شود اما نمی تواند به عنوان یک اندازه دقیق برای فقر عناصر استفاده شود. یه بیان محققین شرکت پالایش کود به عنوان مثال، کسری  عنصرهای کم مصرف عناصر مانند: (کلر)، (مس)، (مولیبدن)، (آهن)، (منگنز)، (روی)، که به نام گیاهان کم انرژی یا مواد مغذی نامیده می شوند) و نشانه های آن در گیاهان تقریبا به یک شکل است.

 در بعضی از شرایط، فقر عنصر در گیاه پنهان است و ظاهر آن قابل مشاهده نیست، اما بر نتیجه نهایی گیاه تأثیر می گذارد. برگ گیاه تولید میوه است و اگر سالم نباشد، نتیجه و کیفیت میوه هم پایین میاید. بنابراین، با نشانه های بیماری در گیاه، به ویژه برگ باید یک درمان انجام شود. به عنوان مثال، یکی از نشانه های اولیه در شکل برگ ها رنگ تغییر میباشد که نشانه اصلی فقر آهن است که می تواند با استفاده از کود آهن درمان شود.

تزریق کود آهن و سبزینگی

برگهایی که فقر آهن دارند از کلروز زیاد رنج می برند، به شکل هایی که پایه برگ ها زرد می شود و رگه ها هنوز سبز هستند، نشانه های اصلی فقر آهن کلروز بین رگ ها از خارج به داخل و در برگ های جوانتر است زودتر ظاهر می شود و در نهایت سطح کل برگ تحت تاثیر قرار می گیرد و در نهایت منجر به برگ سفید می شود. استفاده از کود آهن می تواند نشانه های بر روی برگ را از بین ببرد. هرچند، بازسازی با کود آهن تا زمانی که سفید شدن برگ کامل انجام نشده، امکان پذیر می باشد و پس از سفید شدن و ریزش، مصرف کود آهن در گیاه چندان کارایی ندارد. هنگامی که کود آهن به گیاه تزریق می شود، قسمت اول که تحت تأثیر قرار می گیرد، برگ ها است و برای اولین بار رنگ سبز روشن را به دست می آورند. این حالت بازسازی با کود، قسمت قابل توجه از گیاه است.

شماره تماس پالایش کود :
031-55578491
09130025744



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

دستور به جریان افتادن استیضاح محمود حجتی توسط لاریجانی

نادر قاضیپور، نماینده مردم ارومیه، گفت که بررسی استیضاح وزیر کشاورزی روز دوشنبه، تحویل هیئت ریسه مجلس شده است.
قاضی پور ادامه داد که تحریم ها در روز دوشنبه در کمیته کشاورزی قرار می گیرد، اما وزیر در جلسه کمیسیون شرکت نکرده وبه تماس رئیس کمیسیون هم واکنشی نشان ندادند.

دستور به جریان افتادن استیضاح محمود حجتی

نادر قاضی ‌پور خاطر نشان کرد : با توجه به مقررات داخلی، هیئت مدیره باید نتیجه بررسی از وزیر را به دلیل مشکلات فراوان اعلام کند.
نماینده ارومیه گفت: "ما چهارده میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی با تصویب مجلس دریافت کرده ایم، اما تا کنون گزارش هایی در مورد روش پخش کردن این منابع دریافت نکرده ایم و ببینده افزایش نرخ تمام کالاها هستیم." لازم به ذکر است که این چهارده میلیارد به جیب کدام سؤاستفاده گرانی منتقل می شوند. بعضی از کالاها و کود های اساسی کشاورزان باید تامین شود

در پاسخ به این سخنرانی، لاریجانی دستور داد که هیئت رئیسه از موضوع بررسی شود.

آتش سوزی در قسمتی از زمینهای کشاورزی ایلام

سرهنگ جمال موسوی، بنابه به خبرگزاری مهر، گفت: "مأموران میشخاص بلافاصله پس از آتش سوزی در روستای محمود آباد به محل حادثه رفتند .

رئیس پلیس منطقه ایلام در مورد علت آتش سوزی گفت: تا به حال علت این حادثه هنوز مشخص نشده است و کارشناسان این موضوع را بررسی می کنند و به مناطق احتمالی آتش سوزی می پردازند.
او از شهروندان خواسته است که همیشه به عنوان یک میراث ملی حساس به مرتع و جنگل نگاه کنند و در صورت شروع آتش در همکاری با سایر ارائه دهندگان خدمات به پلیس اطلاع دهند تا از گسترش آن جلوگیری شود از آتش و صدمه به مزارع و منابع طبیعی پیشگیری شود.

او افزود: با کمک ساکنان محلی، واحدهای امدادرسانی و افسران انتظامی بدون تلفات موفق به خاموش کردن آتش شدند.
وی اظهار داشت: "در این آتش، حدود چهار میدان گندم و جو در روستای محمود آباد در آتش سوختند.

در همین راستا یک آتش سوزی در دارنجان لر فیروزآباد اتفاق افتاده است که شش هکتار از ارزی کشاورزی این ناحیه طعمه حریق شده است.

منبع:
دستور به جریان افتادن استیضاح محمود حجتی



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

تقویت عملکرد کلروپلاست با آهن

از نظر متخصصان شرکت پالایش کود فقر آهن اثرات واضحی رو گیاهان می گذارد که یکی از علائم اصلی کمبود آهن در گیاهان، وجود نشانه هایی زرد رنگ در برگ ها است و کمبود آهن باعث جلوگیری از کار کرد مفید کلرپلاست در درختان می شود. 

شرکت پالایش کود

اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه های عنصر آهن در ریشه خیلی از درختان  وگیاهان همچنین بر روی ریشه، تاثیر می گذارد از نشانه های کمبود آهن در ریشه میتوان به موارد زیراشاره کرد:

1-شکل گرفتن آوندهای ریشه بصورت گسترده

2-قطر قسمت انتهایی ریشه افزایش می یابد

3-طول ریشه افزایش میابد

تشکیل سلول های ترانسفوزیونی در ریزودرم با علائم کمبود آهن. (این مکانیسم اصلی ترین تنظیم کننده برای افزایش آهن در گیاهان است و تنها در گیاهانی یافت می شود که قادر به اسیدی کردن محیط ریشه خود هستند). سلول های گذرگاهی چه هستند؟ سلول ها نقش مهمی در انتقال مواد دارند و فعالیت متابولیسمی زیادی دارند، سلول های گذرگاهی  در ریشه هایی که کمبود آهن دارند در موقعیت پمپ های خروج هیدروژن قرار داده شده و ترکیبات فنولی در گیاه را آزاد می کنند. اگر آهن به داخل گیاه با استفاده از کود آهن نفوذ کند، ظرف یک یا دو روز، سلول های گذر گاهی از بین خواهد رفت.

*  

هنگامی که محتوای آهن کمتر از حد نرمال است، تغییرات دوره ای در ظاهر ریشه و همچنین میزان تحریک ریشه در مقدار تغییرات pH و میزان دریافت آهن از طریق ریشه مشاهده می شود. همه اینها با مصرف کود آهن به منظور پذیرش گیاهان حذف می شوند.

 

رشد ریشه بوسیله کود آهن

با استفاده از کودهای آهن، نشانه های مانند ریزودرم این در یک زمان کم برطرف می شود.

طبق موارد ذکر شده، با فقر آهن، اولین نشانه ها در برگ (زردی برگ) و ریشه دیده می شود که استفاده از کود با ترکیبی مناسب از خاک و گیاه، می تواند مشکلات گیاهان، به خصوص مشکلات ریشه را حل کند. در میان مزایای استفاده از کود آهن در ریشه گیاه، ممکن است گسترده کردن ریشه و رشد آن را در شکل عرضی،  باعث جذب آب و جذب مواد معدنی در گیاه توسط ریشه به راحتی انجام گردد . 

 

تماس با شرکت پالایش کود :

 

 

031-55578491

 

09130025744



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

قاچاق گندم به صورت گسترده نیست

محمود حجتی گفت که حمل و نقل گندم در کشور ثبت شده است. دیده می شود که موارد قاچاق گندم پراکنده هستند، اما امکان خروج گندم از کشور به صورت وجود ندارد.

طبق گزارش تسنیم در طی دیدار محمود حجتی با علی عسکری رئیس سازمان صداسیما اعلام شد: ما بتوانیم با حمایت از آموزش و پرورش، توان تولید ملی را دو برابر کنیم و تولید ملی برای همین خاک و آب در حد متوسط، در حدود نیمی از تولید کنندگان برتر کشور افزایش خواهد یافت، تولید ملی ما دو برابر خواهد شد و این ثروتی عظیم است که از طریق افزایش بهره وری و آموزش و ارتقاء به دست می آید.

محمود حجتی وزیر کشاورزی

ظرفیت تولید گیاهان دارویی

مشخصات تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا بعنوان نمونه هایی از ظرفیت های باقی مانده کشور ذکر شده است. حجتی ادامه داد : با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط بازار برای تولید گیاهان دارویی و همینطور در دسترس بودن سواحل سازگار، به خصوص در حوزه های محروم و کمتر توسعه یافته در جنوب، اگر این گنجایش ها بتواند در جامعه تاثیر بزرگی ایجادکند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت این گندم در سال ۹۸ هزاروهفتصد تومان بوده و تا الان حدود۳میلیون و۵۰۰ تن گندم از کشاورز ها خریداری شده .( اگر قیمتهای کود های کشاورزی نظیر کود dap یا کود tsp پایینتر باشد برای کشاورزان کشت و کار سودآوری بیشتری دارد، در نتیجه قاچاق محصولات کمتر خواهد شد.)

او در مورد امکان معکوس کردن قاچاق گندم با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قیمت بالاتر گندم در کشورهای مجاور نسبت به قیمت تضمین عرضه داخلی در کشور سخن گفت. همانطور که امکان افزایش قاچاق معکوس به دلیل افزایش نرخ ارز در سال جاری وجود داشت، به نظر می رسید که مکانیزم مورد نظر است. برای اسناد و شناسایی حمل و نقل گندم در کشور، موضوع قاچاق را به شدت کاهش داده است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر حمل و نقل گندم در پایگاه ها و مسیرها کنترل می شود، حمل و نقل گندم در مسیری کنترل می شود و در صورتی که قانون و مقررات آن متوقف شود، با آنها برخورد قانونی میشود.

محمود حجتی خاطر نشان کرد؛ که آمادگی دستگاه ها، از جمله کارهای گمرکی، نیروهای پلیس و دستگاه های نظارتی و همکاری خوب بین طرفین، امکان کاهش معکوس قاچاق گندم را کاهش داده است، گفت: ممکن است موارد پراکنده ای هستند، اما قاچاق گمدم از درگاههای رسمی دولتی ممکن نیست .

 

منبع :
قاچاق گندم به صورت گسترده نیست



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

اثرات فقر آهن در خاک

براساس تحقیقات شرکت پالایش کود کسری آهن می تواند ناشی از عدم توازن عناصر باشد به گونه ای که مقدار یکی از عناصر در خاک بیش از حد باشد و از جذب بقیه عناصر مورد نیاز جلوگیری نماید. 

از عوامل کمبود آهن در خاک می توان به چند مورد اشاره کرد: 

۱-. هرقدر که خاک دارای محتوای فسفر بالاتری باشد، از جذب آهن گیاه به دلیل تشکیل رسوب جلوگیری می کند. 

۲- بالا رفتن نیتروژن به شکل نیترات، جذب آهن را از بین می برد یا آن را جلوگیری می کند و باعث از دست دادن تعادل آنیون ها و کاتیون ها در گیاهان می شود.

 3. نداشتن توازن و فروپاشی آهن و روی در خاک، مقدار عنصر روی به میزان کاهش یا افزایش جذب آهن تاثیر می گذارد. کاهش محتوای روی در خاک سبب افزایش محتوای آهن و افزایش آن سبب کمبود آهن درخاک میشود.

4.نبود توازن آهن و منگنز شبیه به روی است و سطح بالا و پایین منگنز نیز باعث کاهش و افزایش آهن در خاک می شود. 

5. نبود توازن آهن و مولیبدن، بالا رفتن مولیبدن در خاک با تشکیل رسوبات مولیبدن آهن در سطوح ریشه، جذب آهن را کاهش می دهد و مقدار مولیبدن را در خاک های آهکی و قلیایی افزایش می دهد، پس مقدار جذب آهن کاهش می یابد. بنابراین، در مورد هایی که عدم توازن عناصر رخ می دهد، استفاده از کود آهن برای حذف و افزایش آهن در خاک برای جذب گیاه نیاز و ضروری است.

 

آبدهی سنگین و خروج عناصر مغذی

بواسطه پژوهش های شرکت پالایش کود کسری آهن در بسیاری از موارد می تواند توسط کود حل شود، اما علت کسری آهن در خاک باید شناسایی شود. یکی از دلایل کمبود آهن در بسیاری از باغ ها، آبیاری سنگین در باغ است که دارای خاک رس و زهکشی مناسب ندارد. به گفته مخترعین پالایش کود این باعث می شود خاک در اطراف ریشه به مدت طولانی اشباع شود، که منجر به نبود اکسیژن در خاک می شود. بنابراین، اگر خاک از کمبود آهن رنج می برد، این کمبود باید با استفاده از کودهای آهن جبران شود. البته اصلاح آبیاری بسیار مهم است.

 

شماره تماس شرکت پالایش کود:

031-55578491

09130025744

www.palayeshcood.com



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

شروع حملات جدیدی ملخ ها در جنوب

طبق گزارش موج هرمز حمید دولتی،  با اخطار در مورد موج چهارم ملخ ها، به گفته سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) افزود: "موج جدیدی از حمله ملخ ها به استان از سی خرداد به سمت غرب استان هرمزگان آغاز شده است.

حمید دولتی گفت ؛ حمله ملخ ها در هرمزگان تا شروع هفته آینده ادامه خواهد یافت و افزود که همه کشاورزان بخش کشاورزی آماده هستند تا با ملخ ها برخورد کنند.

هجوم ملخ حمله ملخ ملخ خوراکی

حمید دولتی مدیر حفاظت گیاهان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به این که مشارکت تمام باغبانان و اپراتورها برای مقابله با آفات گیاهان زراعی ضروری است، گفت: لازم است ترتیبات لازم برای خرید سم و تهیه تجهیزات سم پاشی و آمادگی برای مقابله با حمله ملخ ها انجام شود.

مدیر حفظ نباتات اشاره کرد که پانزده تن سم برای سی هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.
حمید دولتی افزود : بالگردهای سم پاش و تجهیزات برای مقابله با حمله به ملخ ها آماده شدند و از چهارده فرودگاه در این استان برای فرود و برداشت بالگرد های سمپاشی استفاده شدند.
در پایان، حمید دولتی گفت: "با توجه به تصمیم ستاد مدیریت بحران در استان هرمزگان، تمام دستگاه ها زیربط آمادگیلازم را برای مقابله یا این آفت را دارند.

استیضاح وزیر کشاورزی از دستور کار پارلمان حذف گردید

 علی اکبری طی مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که طرح تجدید نظر محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ، از دستور کار حذف شده است.

او توضیح داد که این طرح از دستور کار خارج شد، زیرا برخی از تقاضا کنندگان امضا خود را از پس گرفته بودند، و همچنین به این دلیل که آنها معتقد بودند که نباید مورد بازجویی قرار بگیرد.

بر اساس اعلام تسنیم، طبق اعلام برنامه کاری کمیسیون تخصصی، بازجویی های محمود حجتی در هفته جاری توسط کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار می شود.
طبق گفته ی تسنیم،بازجویی محمود حجتی در هفته گذشته، با پنجاه و سه امضا و بیست محور برای بررسی، به کمیسیون کشاورزی رسید.

برای خرید انواع کود های کشاورزی دی آمونیوم و فسفات تریپل روی لینکها کلیک کنید. 

 

منبع :
شروع حملات جدیدی ملخ ها در جنوب



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات محصولات کشاورزی

محمود حجتی گفت که بی ثباتی قیمت کالاهای کشاورزی در بازار داخلی می تواند با معرفی و تغییر وظایف صادرات محصول، به جای ممنوعیت صادرات یک محصول و بدون محدودیت مجدد، کنترل شود.
بنا به گزارشات خبری تسنیم، محمود حجتی، که مسئول قیمت گذاشتن روی محصولات کشاورزی با وزارت صنایع، معادن و تجارت است، گفت:سیب زمینی این روزها صادر نمی شود، اما بدنبال راهی برای تنظیم قیمت و تولید هستم.

محصولات کشاورزی

او همچنین گفت که تولید لبنیات افزایش یافته است و قیمت توسط سازمان حمایت کننده تخمین زده شده است. شیر توسط دامداران با قیمت مورد تأیید ارائه می شود، اما باید پیش از ورود به بازار نظارت شود، که نا معقول افزایش نیابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ تولید دامداران مطابق با شرایط اقتصادی افزایش یافته است و نباید توقع داشت دامدار محصول را زیر قیمت قرار دهد، که بدین معنی  تولید امکان پذیر نباشد.

محمود حجتی ادامه داد: بیست و شش درصد هزینه های تولید شیر بستگی به منابع خارجی دارد و هفتادوشش درصد هزینه های تامین مواد غذایی در داخل کشور است که باعث افزایش هزینه های داخلی، مانند قیمت یونجه و ذرت، افزایش هزینه های تولید کشاورزی را در بر دارد و افزایش قیمت های فعلی توسط سازمان حمایت کننده مورد تایید قرار گرفته و اگر مشکلی وجود داشته باشد باید آنها را مطرح کرد.

البته اگر ایران در زمینه صادرات کود های کشاورزی مثل کود دی آمونیوم فسفات و یا کود سوپر فسفات تریپل برنامه ریزی کند میتواند برای کشور بسیار ارز آور باشد.

خاموش کردن آتش در زمین های کشاورزی آستان قدس رضوی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مشهد، امیر عزیزی، اعلام اعلام کرد وگفت: "دود سنگین که در سی و یک خرداد در آسمان شهری و در شهرک باهنر مشاهده شد، به دلیل آتش سوزی بخشی از زمین های کشاورزی. آستان قدس رضوی توسط آتش نشانان در ایستگاه های پانزده و چهل و نه مهار شد.
حجتی افزود که توضیحات بیشتر در مورد زمین ها و پیشگیری از آتش آنها به زودی در دسترس خواهد بود. مدیر سازمان خدمات آتش نشانی شهرداری مشهد گفت که کشاورزان نیز در این فصل به مراقبت و توجه بیشتر نیاز دارند تا خطر از بین رفتن محصولات کشاورزی و آلودگی محیط زیست را از بین ببریم.

 

منبع:

پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود

درختان و گیاهان نشانه های مختلفی از کمبود آهن را از خود بروز می دهند .

محققین شرکت پالایش کود متوجه شدند که در طول رشد و بارور شدن کمبود آهن در گیاهان به شکل های مختلف زمانی رخ می دهد که درخت در طول رشد بسیاری از عناصر اصلی را از زمین استفاده میکند و خاک پس از مدتی با کمبود این عناصر برای تغذیه گیاهان روبرو میشود در نتیجه، باروری کمتر یا اندازه میوه کوچک است.

یکی از عناصر مهم مورد نیاز در گیاهان، آهن میباشد که مدتی پس از رشد گیاه، خاک با کمبود و یا فقر این عنصر و بارور کردن گیاه مواجه میشود که باید این مشکل را با دادن انواع کودهای آهن برطرف کرد. مقدار استفاده از کود آهن بسته به نوع سن گیاه و نوع گیاه  ، نوع خاک منطقه و نوع کود آهن متفاوت و متغیر است. کودهای آهن پالایش کود یکی از عناصر ضروری است که برای مصرف درختان، به ویژه درختان میوه، که برای افزایش عملکرد باردهی و رشد درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر درختان میوه علائم و یا نشانه هایی از  کمبود یا فقر آهن  مشاهده می شود . که مهندسین شرکت پالایش کود متوجه شدند اکثر خاکهای ایران دچار فقر آن هستند .

نظر مهندسین شرکت پالایش کود علائم کمبود آهن

از نظر مهندسین پالایش کود نشانه های کمبود آهن در درخت های میوه نشانه های تقریبا یکسانی دارد مثلا در درختان گیلاس و آلبالو:

-کمبود آهن به صورت زرد رنگ در برگ های جوان گیاه توسعه می یابد. اگر میزان آهن کمبود زیادی داشته باشد، سطح برگ سبز روشن می شود و در بعضی موارد از زرد به سفید تبدیل می شود. لبه های برگ این درخت ها در زمان کمبود آهن حالت بافت مردگی پیدا میکند و قبل از بلوغ می افتد. میوه این درخت ها دچار رنگ پریدگی است و تعداد آن کم میباشد.

-نشانه های فقر عنصر آهن در هلو، آلو و سیب ، در این درختان با زرد شدن برگ های جوان شروع میشود و در علائم شدید تر میتوان برگ های زرد و سفید را دید اما رگه ها سبز باقی می مانند.
اندازه میوه ها کاهش یافته و رنگ خود را از دست می دهد. شاخه خشک شده یا بخشی از یک درخت یا چند درخت ممکن است در باغ آلوده باشند و بقیه درختان نشانه های کمبود آهن را نشان ندهند.

 

شماره تماس شرکت پالایش کود بمنظور خرید کود آهن :

031-55578491

09130025744



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()