نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود
شاخص سطح برگ سبز
 
مهم ترین شاخصه های کشاورزی و علوم گیاهی، تدوام شاخص برگ است. 
 
شرکت پالایش کود
 
شرکت پالایش کود واردکننده و تولید کننده کود های آهن در ایران است ، در این مقاله متوجه خواهید شد که تمامی گیاهان با ادامه فصل، سرعت رشد خود را به دلیل پایین امدن سطح برگ و زرد شدن برگ ها از دست میدهند و یکی از درمان های مفید برای پیشگیری استفاده از کود کلات اهن است. 
در طول آزمایش های مختلف بر روی گیاهان، محققان پالایش کود نتیجه گرفته اند که ارزش شاخص دوام سطح برگ در حضور کود کلات آهن، به ویژه در پایان رشد بسیار مفید است و وابسته به کاربرد کود در ترکیب کود آهن، اثرات آن بر مقدار شاخص بقاء برگ مورد ارزیابی قرار گرفت که به طور مستقیم با ​​میزان مصرف کود شیمیایی در گیاه ارتباط داشت.
لازم به ذکر است که طول دوام سطح برگ، میزان نور دریافت شده در طول رشد گیاهان را نشان می دهد و عملکرد مواد خشک به دوام سطوح برگها بستگی دارد و دوام سطح برگ را می توان در نظر گرفت به عنوان شاخص تولید. نتیجه آزمایش های مختلف در حضور کود آلی نشان داد که بقای شاخص سطح برگ بالاتر از نمونه های شاهد بود.
 
تحقیقات شاخص سطح برگ
طبق مطالب ذکر شده ، استفاده از کود آلی، طبق تعریف،  کود کلات اهن تداوم سطح برگ ها را در نمونه های آزمایش شده افزایش داد. در آزمایشات نشان داده شده است که درمان گیاهان با این روش و استفاده از کودهای آهن زیستی، شاخص دوام کودهای دیگر را افزایش داده است، و عدم استفاده از آن باعث کاهش میزان دوام و عمر مفید برگ ها شده است. عمر مفید سطح برگ نیز می تواند توسط ترشح هورمون های مختلف رشد توجیه شود.
لازم به ذکر است که محققان پالایش کود متوجه شدند بقای بالا سطح برگ بعد از مرحله تولید مثل در گیاهان بسیار مهم است زیرا افزایش آن به طور مستقیم با افزایش عملکرد گیاهان مرتبط است.
 
تماس با شرکت پالایش کود برای خرید کود آهن :

031-55578491
09130025744
 


:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

چینش کلزا از حوزه شهرضا

مرتضی کافی به نقل از گزارش آژانس خبری اصفهان گفت: "پروژه کشت کلزا در شهرضا شانزده سال پیش آغاز شد و پس از وقفه خشکسالی، کشت این محصول به طور جدی مطابق با توصیه وزارت جهاد کشاورزی درسال ۹۶ انجام گردید.

برداشت کلزا در شهرضا اصفهان

کافی ادامه داد: "انتظار می رود که بیشتر از شصت تن از کلزا در مزرعه شهرضا برداشت شود.
وی اظهار داشت: کشت کلزا توسط دوازده اپراتور در شهر انجام شد.
او اضافه کرد: هفده هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرضا وجود دارد که ، چهارو هفتصد هکتار به کشت پاییز و دوهزاروسیصد هکتار مختص کشت بهار است.

مرتضی کافی گفت که در حال حاضر هفت هزاروپانصد اپراتور در شهر شهرضا در زمینه کشاورزی فعال هستند.

کود های ارگانیک مختلفی برای کلزا مفید است ولی نباید از کودهای شیمیایی مثل اوره ، دی آمونیوم فسفات یا سوپر فسفات تریپل قافل شد.

لازم به ذکر است که روغن کلزا دارای کیفیت تغذیه ای بالا با توجه به اسیدهای چرب اشباع نشده، کلسترول و درصد بسیار کم اسید اروسیک است و در ترکیب اسیدهای چرب در شرایط مختلف متفاوت است.
دانه های روغنی کلزا دارای بیست و پنج تا پنجاه و پنج درصد روغن، هجده تا بیست و چهار درصد پروتئین و دوازده تا بیست درصد پوست است.

نقشه فائو برای جنگل آسیب دیده آسیا

با توجه به آینده امیدوار کننده و توجه به نیاز به جلوگیری از عواقب فاجعه بار سازمان فائو خواستار اجرای هفت پیشنهاد توصیه شده و همکاری توسط همه کشورهای منطقه است. این موارد عبارتند از: 1) تصویب سیستم های مدیریت منابع طبیعی سازگار 2) افزایش همکاری میان ذینفعان 3) بهتر شدن کیفیت جنگلها 4) سرمایه گذاری در مدل های مختلف اقتصادی جایگزین 5) ایجاد یک سیستم مدیریت مناسب برای جنگل 6) انعطاف پذیری 7) پیوستگی به منابع کافی برای مدیریت جنگل ها و مناطق طبیعی. این اقدامات، همراه با اراده قوی سیاسی، به کشورها فرصت می دهد تا از پایداری اکوسیستم ها، اقتصادها و جوامع اطمینان پیدا کنند.

 

منبع:
چینش کلزا از حوزه شهرضا



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

پرورش انبه در سیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی گفت: در سیستان و بلوچستان هزارو پانصد هکتار زمین زراعی مخصوص کشت انبه راه اندازی شده است که حدود ۱۰۰۰هکتار آن بارده و ما بقی بارده نمیباشند .
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: که برداشت این محصول در جنوب استان در ماه اردیبهشت شروع شد و در ماه خرداد پایان یافت.

عکس انبه سیستان و بلوچستان میوه انبه

اردشیر شهرکی گفت که چهارده هزار تن انبه از باغهای جنوب سیستان و بلوچستان برداشت شده و به بازار عرضه شده است.
وی اظهار داشت: نود درصد از این محصول که در استان تولید می شوند به منظور تهیه ترشی ها استفاده میشوند و افزودند که مهم ترین شهرهای تولید عمده انبه در استان سیستان و بلوچستان چابهار، قصرقند، قاسقند و نیکشهر و سرباز هستند .
وی ادامه داد : "این محصولی‌ گرمسیری پر از ویتامین ث، ب و آ ، پروتئین ها، مواد معدنی، چربی ها، و اسید های عالی می باشد."

او همچنین در مورد برداشت چیکو در استان صحبت کرد وگفت: انتظار می رود هزار و سیصدوپنجاه و پنج تن برداشت و به بازار عرضه گردد.اردشیر شهرکی گفت: این محصول گرمسیری به طور عمده در شهرهای قصر قند، کنارک، چابهار و سرباز در دویست و پنجاه هزار هکتار زمین کشت شده است.

او گفت: "درخت این محصول دارای رشد نسبتا کم است، اما طول عمر آن طولانی است و مقاوم در برابر خشکسالی و آب و هوایی بسیار شدید است و تحمل شوری خاک آن شبیه به درختان نخل است."
شهرکی ادامه داد: میوه چیکو در زمان نابالغ بسیار سخت و غیر قابل مصرف است و طعم آن مشابه گلابی است، که در شیرینی، سالاد و دسر استفاده میشود.

اردشیر شهرکی ادامه داد؛ که سیستان و بلوچستان در جواراتی دارای آب و هوای نسبتا گرمسیری، گرم و مرطوب است که از کشورهای گرمسیری کشور متنوع تر است و در تولید برخی میوه ها در ایران غیر قابل مقایسه است.

بنا به گفته شهرکی : چیکو یکی از درختان میوه ای استوایی(گرم) است که در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان به علت آب و هوای گرم و مرطوب که مصرف خوراکی و دارویی نیز دارد، به خوبی رشد می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت که میوه چیکو خوراکی است، اما بخش های مختلف آن مانند میوه نارس، پوست، گل ها و دانه، برگها نیز به عنوان مواد دارویی استفاده می گردد. برای پروش انبه به کود های مختلفی مثل کود اسید هیومیک ، کود شیمیایی اوره نیاز است. شرکت پالایش کود تولید کننده انواع کودها آهن در ایران می باشد

منبع:

پرورش انبه در سیستان و بلوچستان



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

حبیب الله نیکزادی پناه گفت: برکنار کردن پول های دولتی برای وارد کردن برنج در شرایطی است که تولید داخلی با نیازهای کشور مطابقت ندارد، بر خلاف تأکید دولت بر حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت که این بدان معنی است که مردم برنج میل نکنند.عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد:«در حال حاضر بسیاری از بخش های برنج وارد می شود و گفت: تصویب حذف ارز چهار هزارودویست تومان از واردات برنج به معنی دریافت حداقل از سفره از مردم است که چنین پیشنهادی بعید است تصویب شود.
او گفت: "این واقعیت است که تولید داخلی برنج نیازمندیهای کشور را برآورده نمی کند و واردات باید انجام شود و با توجه به وضعیت فعلی، افزایش نرخ برنج وارداتی یک معیار مناسبی نیست."

نماینده مردم در معاونت دهم، با تأکید بر این که این پیشنهاد غیر قابل قبول است و حذف پول دولت و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش نرخ برنج وارداتی است و در تضاد جدی با تاکید دولت است و محافظت از حقوق مصرف کننده را دارا میباشد.

او گفت: با توجه به قیمت ها و تورم بالا، هزینه برنج وارداتی، تهی کردن سفره مصرف کنندگان است و قطعا با کمیسیون مجلس مخالف است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واردات برنج با پول نیمایی اسمی بدین معنی است که گران است و مردم نمی توانند آن را بپردازند و دولت باید بیشتر به مردم احترام بگذارد: من مطمئن هستم که دولت و مجلس در نهایت با این پیشنهاد مخالف هستند؛ زیرا همه مقامات نگرانی در مورد معیشت مردم هستند.

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

افزایش دوباره قیمت سیب زمینی

نرخ سیب زمینی در هر کیلو میدان میوه و تره بار دوباره افزایش یافته است، به صورتی که هر کیلوگرم این محصول پنج تا هفت هزار تومان به فروش میرسد.

نرخ هر کیلو ، هویج چهار تا شش هزار و پانصد تومان، پیاز هزار و دویست تا چهار هزار تومان، کاهو هزار تا دو هزار و پانصد تومان گوجه فرنگی سه تا پنج هزار تومان، سبزیجات هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد تومان سبزی خوردن دو تا سه هزار و پانصد تومان میباشد.

نرخ هر کیلوگرم این محصولات در تهران تقریبا شش تا ده هزار تومان میباشد.

اگر چه زمان برداشت محصول سیب زمینی در این فصل است، اما باید نرخ این محصول به شدت کاهش یابد و فروش با این قیمت غیر منطقی است. دلایل افزایش نرخ این محصول (سیب زمینی) در بازار کشور، مسئله صادرات و کاهش ارزش پول بالا رفتن قیمت انواع کود ، کود اسید هیومیک است.

منبع:
مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

تحقیقات، آموزش و پرورش و ارتقاء کشاورزی گفت: ما باید به کشاورزی مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

کشاورزی دانش بنیان

دکتر علی اکبر مویدی : کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است

دکتر علی اکبر مویدی گفت: "کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است." در دانش کشاورزی، محققان باید تحقیقات خود را برای کشاورزان بخش کشاورزی ارائه دهند. علی اکبر مویدی بر این که تحقیقات باید در کشاورزی انجام شود تاکید کرد: "کشاورزان ممکن است در ابتدا مقاومت کنند، اما در نهایت با این تغییرات، ما می توانیم پیشرفت های کشاورزی خوبی را ببینیم".

وی گفت: « مراکز خدمات کشاورزی در اصل نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در روستاها هستند که با انتقال دادن سریع پژوهش به کشاورزان در مناطق روستایی تنظیم شده است.» وی افزود که هزارو چهارصد مرکز خدمات فعال کشاورزی در کشور است.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی گفت: در این لحظه صد محقق ارشد برای انجام تحقیقات در مراکز خدمات کشاورزی آماده هستند تا به مناطق مختلف بروند.

او گفت، "ما امیدواریم شاهد تقویت جهاد کشاورزی در روستاها باشیم، و اضافه کرد که تقریبا 10 هزار کارشناس جوان برای استخدام در مراکز تحقیقاتی کشاورزی استخدام شده اند. دکترمویدی خاطر نشان کرد: "مراکز می توانند در مقابل تحریم ها مقاومت کند و به کشور کمک کند." او گفت که کشاورزی تنها مرکزی است که می تواند امنیت غذایی را افزایش دهد. وی در سخنان پایانی گفت: کرمانشاه در سال ۹۷ یکی از مهم ترین استان ها در زمینه انتقال بخش کشاورزی به شمار می رفت و ما با امید بر اینکه حرکتی در جهت توسعه کشاورزی در استان باشد.

شرکت های دانش بنیان در ایجاد تکنولوژی تولید انواع کود نظیر کود هیومیک اسید ، کود کلات آهن بصورت بومی نقش بسزایی داشته است

منبع:
پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

علت گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت

محمد رحیم نیازی گفت که با وارد شدن محصولات جدید از بازارهای مانند اصفهان، عجب شیر، گرگان و طارم، قیمت ها در بازار کالای کاهش یافته قرار می گیرند.

تصویر سیب زمینی نرخ سیب زمینی قیمت سیب زمینی

نیازی گفت: خرید و فروش سیب زمینی معمولی یا درجه دوم هر کیلوگرم ۵هزار و دویست تومان و سیب زمینی درجه یک به ارزش ۶هزار و دویست تومان در تره بارها به فروش میرسند.
نیازی افزود: "نرخ سیب زمینی در مغازه ها تفاوت دارند." "قیمت ها از شهرستان به شهر بالا یا پایین تفاوت پیدا میکنند."
سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی گفت که تفاوت نرخ تمام کالاهای کشاورزی، به ویژه سیب زمینی از سر زمین به دست مردم ، شگفت انگیز است، یکی از مسببان اصلی این فاصله قیمت نظارت است.
نیازی اضافه کرد:فرض کنیم، یک کشاورز سیب زمینی را در زمین ها، با توجه به درجه کیفیت بر کیلوگرم، بین ۳هزارو هشتصد و ۴هزارو و هشتصد تومان بفروشد، در حالی که محصول تا به دست مردم برسد قیمت افزایش می یابد و چند برابر قیمت اصلی به دست مصرف کنندگان میرسد.برای مشاهده قیمت انواع کود و هیومیک اسید روی لینک بزنید 
نیازی ادامه داد؛ که سیب زمینی به حد کافی در کشور تولید می شود و در بازار عرضه خواهد شد.

محمد رحیم نیازی گفت: که در سال ۹۸ کشور شرایطی از لحاظ سرما، بارندگی، درجه حرارت ،سیل، داشته است که موجب تاخیر در کشت این محصول شده است.

وی گفت،درسال جاری کشت سیب زمینی از مرز ده تا پانزده روز گذشته و به تأخیر افتاده است.
او گفت که وقتی کشت به تاخیر افتاد برداشت نیز، به تأخیر میفتد.
محمد رحیم نیازی ادامه داد: نرخ این محصول به علت عوامل مختلف، به ویژه کاشت و برداشت با تاخیر، هزینه های تولید را به دلیل افزایش قیمت اجاره زمین، ماشین آلات، دستمزد افزایش داده است و ورودی های کشاورزی و بسیاری از مسائل دیگر در حال افزایش است.

منبع:

علت گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

افزایش نرخ سیب زمینی به 10 هزار تومان

نرخ سیب زمینی در میوه تره بار پنگ هزارونهصدوپنجاه تومان است و در مغازه های میوه فروشی شش تا ده هزار تومان، میزان پذیرش عمده فروشی در هر کیلو از این محصول در میدان میوه و تره بار چهار تا شش هزار تومان میباشد.
طبق گزارش تسنیم نرخ سیب زمینی اخیرابالا رفته است، بنابراین، این محصول در حول و حوش شش تا ده هزار تومان در هر کیلوگرم فروخته می شود.
قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی تره بار چهارتا شش هزار تومان است و بر اساس گزارش تسنیم در داخل شهر شش-نه هزار تومان فروخته میشود. یک کیلوگرم سیب زمینی در تره بار تهران به مبلغ پنج هزار و نهصدوپنجاه تومان فروخته می شود.
هر یک کیلو سیب زمینی در فروشگاه های مجازی نه هزاروهشتصد تومان فروخته می شود که با تخفیف نه هزار و سیصد تومان قیمت گذاری می شود.
رسانه ها گزارش دادند که قیمت سیبزمینی در هر کیلوگرم پنج هزار تومان بوده اما میدان تره بار به مردم با قیمت بالاتری به فروش میرساند .
دلیل اصلی بالابردن قیمت سیب زمینی در بازار داخلی صادرات میباشد. در یک گزارش ، محمد رحیم نیازی گفت که در چند روز آینده مصرف سیب زمینی در استان های اصفهان و گرگان پایان خواهد یافت و قیمت این محصول پایین خواهد آمد.

عکس سیب زمینی قیمت سیب زمینی زمین سیب زمینی

زمان میانی تولید و استفاده باید به پایین ترین سطح برسد

حجتی نجف آبادی گفت که کشاورزی و دامداری باید تا سفره مردم گزارش شود و باید حدفاصل بین تولید و مصرف به حداقل برسد.
نجف آبادی از خزانه داری شرکت تعاونی کشاورزان نیشابور بازدید کرد و گفت: در بخش زراعت و دامداری تولید یک زنجیره است؛ کشاورز نمیتواند محصولش را به هر قیمتی که بخواهدبه فروش برساند. 
وزیر جهاد کشاورزی افزود : "این نوع تولید پایدار نیست و تولید کننده نمیتواند این راه را حفظ کند.
او اظهار داشت: " دامدار وظیفه تأمین علوفه و مسئولیت دام خود را دارد.
وزیر جهاد ادامه داد: اگر از پرورش دهندگان حیوانات بخواهید می گویند که قیمت گوشت قرمز کاهش یافته است و ما امیدواریم که قیمت این محصول همچنان کاهش یابد، نرخ گندم در هر کیلو هزاروهفتصد تومان خواهد بود و دولت بازرگانی نیز با این قیمت گندم را میخرد. قیمت کود و کود اوره بسیار زیاد است.
او گفت: "هنگامی که این قیمت تایید شد، قیمت معقولی بود و امسال، بیشتر از سال های گذشته، ارز به نفع دامداران بود و هر زمان که لازم بود این در اختیارشان قرار گرفت. 
هیچگونه مرزی برای اختصاص دادن ارز چهار هزار تومانی به دامداران وجود نخواهد داشت.

منبع:

افزایش نرخ سیب زمینی به 10 هزار تومان



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

چهل درصد کاهش قیمت میوه

مصطفی دارایی نژاد اعلام کرد : "در سال جاری، تولید میوه و سبزی افزایش می یابد، که احتمال میرود هزینه آن در ماه آینده چهل درصد کاهش یابد".
رئیس اتحادیه بارفروشان، افزود: "با توجه به تولید خوب، قیمت میوه ها مانند هلو، شبرنگ، گیلاس، زردآلو و غیره، بیست درصد پایین آمده است. البته این پایین آمدن دربر گیرنده مواد غذایی مانند آناناس، انبه و موزنخواهد شد زیرا این میوه ها وارداتی میباشند.

وی اضافه کرد که به جز سیب زمینی، نرخ دیگر مواد غذایی مانند صیفی جات و میوه ها درتره بار نیز کاهش می یابد.
اما به دلیل کم شدن سیب زمینی های ذخیره برای فراهم کردن شرکتهای چیپس سازی که روزانه به پانصد تا ششصد تن سیب زمینی نیاز دارند باعث شده قیمت این محصول افزایش پیدا کند اما در ماه آینده با برداشت این محصول در همدان احتمال اینکه نرخ آن پایین آید زیاد است.

مصطفی دارائی نژاد افزود: در سال جاری به دلیل بارش فراوان، کشت محصول هندوانه از سال گذشته دو برابر شده است که باعث افزایش صادرات این محصول شده است. 
وی اضافه کرد که محموله از میدان مرکزی تره بار برای کمک به صادرات حمل می شود. این صیفی جات برای بارگیری و حمل به کشورهای همسایه مانند ترکیه است. این کار کاملا قانونی است، زیرا به دلیل بارندگی بیشتر از سطح نیاز کشور ، تولید صیفی جات و میوه ها افزایش یافته که این امر باعث صادرات این محصولات به کشور های همسایه میشود. همچنین قیمت انواع کود مثل کود کلات آهن افزایش زیادی نداشته هر چند کلات اهن جز مهمترین عناصر ریزمغذی قرار می گیرد. 

قیمت میوه کاهش قیمت میوه عکس میوه

به استثنا کاغذ به کالاهای گروه ۲ رسما ارز دولتی تعلق نمی گیرد

بنا به گزارش تسنیم، بر اساس نامه محمد رضا کلامی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین و توزیع وزارت صنایع، معادن و اداره بازار تجاری، سیاستگذاری تبادل ارز در بانک مرکزی و تاریخ کاوش مابه‌التفاوت ریالی ضروری است که به گروه دو انتقال داده شد.

ارز دولتی سامانه نیما فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی

صدور صادرات ثانویه این کالاها در شرایطی بود که طبق قانون دولت در اوایل اردیبهشت، دولت ارز را با نرخ چهار هزار و دویست تومان برای واردات حبوبات ، چای، کره و گوشت قرمز برداشت و سپس تعیین شد واردات این کالاها توسط تقسیم ارز نیمایی انجام گردد.
ارز واردات کاغذ مطبوعات و نشر چهار هزار و دویست تومان ثابت باقی خواهد ماند

منبع :

چهل درصد کاهش قیمت میوه



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

رشد ۱۰۰۰ درصدی کشت کلزا

کشت دانه های روغنی در چهار سال گذشته حدود چهل و شش هزار تن بود که در سال گذشته هفت برابر از سیصدوچهل هزار تن افزایش یافته است و امسال ما پیش بینی می کنیم که از چهارصدوچهل هزار تن عبور کند و به ده برابر رشد دست یابد.

علیرضا مهاجر گفت: "ما امیدوار بودیم که امسال بتوانیم مرز پانصد هزار تن تولید روغن دانه را بشکنیم اما امسال با توجه به آسیب های سیل انتظار می رود که بیش از چهارصدوچهل هزار تن دانه تولید شود."

کلزا رو غن کلزا گیاه کلزا رشد کلزا عکس کلزا

سیل دلیل از بین رفتن مزارع کلزا

مهاجر اظهار داشت که در سال جاری دویست و ده هزار هکتار به دلیل سیل در استان مازندران، لرستان، خوزستان و گلستان غرق شده است. علیرضا مهاجر افزود: اکثر آسیب های کلزا به مزارع گلستان گزارش شد، که حدود پانزده هزار هکتار کل مزارع تخریب شد و حدود چهل هزار تا پنجاه هزار هکتار به علت تلفات، محصولات کاهش یافت اما با وجود این مشکلات بارش باران در سایر مناطق کشور جبران خسارت نمود.

وزارت کشاورزی جهاد کشاورزی به منظور کاهش وابستگی کشور به دانه های روغنی طرح توسعه ده ساله را تدوین کرده است که هفتاد درصد از تقاضا را برای کشور فراهم می کند. علیرضا مهاجر ادامه داد: این کار علاوه بر تامین روغن و خوراک دام و طیور در داخل کشور، در پایداری تولید گندم و بی نیاز بودن به کشور های دیگر مؤثر است.

مهاجر گفت: "تولید کلزا در چهارسال گذشته حدود چهل و شش هزار تن بوده که در سال نود و هفت رشد داشته است که هفت برابر از سیصدوچهل هزار تن گذشته است و امسال انتظار می رود که به چهارصدوچهل هزار تن برسیم و ده برابر رشد داشته باشیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: "با توجه به تحریم ها، ما می خواهیم زمان و فراهم کردن شرایط برای وابستگی کشور را کاهش دهیم". مهاجر گفت: "این برنامه از سال نود و نه- نود و هشت آغاز شده و آماده سازی برای ورودی ها و امکانات، از جمله بذر از داخل و خارج از کشور خواهد بود.

مشاوروزیر جهاد کشاورزی با امیدواری گفت: طبق اجرای این پروژه تولید دانه های روغنی تا پایان سال نود ونه ، هفتصد هزار تن افزایش میابد. مهاجر گفت که علاقه کشاورزان یکی از عوامل موثر در اجرای این پروژه بوده و می گوید: "خرید و پرداخت به موقع قیمت های دانه های روغنی، کود ، کود آهن یکی از اقدامات حمایت دولت برای تشویق کشاورزان به کشت دانه های روغنی بوده است."

مشاور وزیر جهاد گفت: تا الان، دویست و چهل هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده و بیش از هشتادو پنج درصد از قیمت آنها پرداخت شده است.

 

منبع :

رشد ۱۰۰۰ درصدی کشت کلزا



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان وبلوچستان

ریس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در مصاحبه ای با خبرگذاری ایرنا گفت: "با استفاده کامل از این طرح ها که به 3،175 خانوار روستایی و عشایری کمک خواهد کرد، برای ۱٫۵۱۸ اشتغال دائمی و برای ۱۰٫۷۹۵ نفر شغل موقت در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد صد و پنجاه و هفت پروژه کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان برای هفته جهاد کشاورزی آماده رونمایی میباشد.

زورقی گفت: پروژه های قابل اجرا در سیستان و بلوچستان شامل هشتادوپنج پروژه خاک و آب، بیست و هشت پروژه تولید گیاهی، کود ، کود اهن، ۹ پروژه ذخیره آب، دو پروژه کشاورزی و صنایع غذایی، یازده پروژه شیلات آب داخلی، نوزده پروژه عشایر و سه پروژه مدیریت آب است.

غلام حیدر زورقی گفت که بیش از پنجاه وپنج میلیارد و هشتادوشش میلیون ریال توسط بخش خصوصی برای راه اندازی این پروژه سرمایه گذاری شده است.

هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ خرداد تا ۲۷ خرداد سال جاری نامگذاری شد و شعار هفته جهاد امسال "جهاد کشاورزی، رفاه تولید، امنیت غذایی"  توسط وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شد.

کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات سیستان

شروع خرید گندم تضمینی و کلزا در آذربایجان شرقی

طی مصاحبه خبری با مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی وی گفت:"تهیه گندم اضافی بر اساس نیازهای کشاورزان استان در نود مرکز خرید انجام می شود که در صورت لزوم افزایش خواهد یافت.

ابوالحسن زاده گفت:  انتظار می رود در سال جاری حدود نهصدوپنجاه هزار تن گندم در این استان تولید شود و اضافه کرد: قیمت خرید هر کیلو گندم با کاهش چهار درصد سود و یک درصد از ضرر غیر ضروری ۱۷۰۰تومان بوده و انتظار می رود تا سال ششصد تا ششصدوپنجاه هزار تن از گندم را از طریق این مراکز در استان خریداری گردد

.

اسفندیار ابوالحسن زاده گفت: تهیه محصولات کلزا از طریق نه مراکز خرید در شهرهای تولید کننده این محصول در استان به قیمت 32،391 ریال در هر کیلوگرم به فروش میرسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: "انتظار می رود که در این سال 12،000 تن کلزا در این استان خریداری شود که اگر بیشتر خریداری شود، هشتاد درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

ابوالحسن زاده گفت که خریداری تضمینی گندم و کلزا در استان تا پایان ماه مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت و اگر تولیدکنندگان از آن استقبال کنند، تمدید خواهد یافت.

 

منبع:

استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان و بلوچستان

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

جمع آوری گیاهان دارویی در کاشان به هجده هزار تن رسید

مجید کافی زاده گفت که از آغاز سال جاری، بیش از هجده هزار تن گیاهان دارویی از پانصدوچهل هکتار از این گیاهان در شهر کاشان برداشت شده است.

کافی زاده افزود: با جمع آوری این مقدار گیاهان، صدوسی و هشت هزار تن عرقیجات گیاهی تولید شد که ارزش آنها سیصدوپنجاه میلیارد ریال میباشد.

مجید کافی زاده گفت  برداشت گیاهان دارویی موجب شده است که بیش از ۳ هزارو هشتصدوهفتاد نفر مشغول کار شوند، وی اضافه کرد: کاشان یکی از منطقه های مناسب برای کشت گیاهان دارویی مانند گل ختمی، ​​شوید، بیدمشک،ژرانیوم، بابونه، نعنا،مشک میباشد . تامین شدن کود اوره و کود های مورد نیاز می تواند به افزایش گیاهان دارویی کمک فراوانی کند

گیاهان دارویی کاشان گیاه نوش گیاهنوش گیاه دارویی

اکتشاف تجهیزات کشاورزی قانون شکن در ایلام

بنا به گفته خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا همتی زاده گفت: "با توجه به ازدیاد جریان تجهیزات کشاورزی، به ویژه در فصل برداشت تلفیقی است و به منظور جلوگیری از تصادفها ، تمام تیم های گشت پلیس با رانندگان این دسته از وسایل نقلیه که از قوانین ترافیک پیروی نمیکنند برخورد قانونی میشود.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد:  بعضی از رانندگان کامیون وسایل نقلیه خود را بدون علائم و تجهیزات ایمنی و تیغه های برش روی سطح جاده ها در اختیار دارند و این بسیار خطرناک است و در صورت برخورد با وسایل نقلیه، رانندگان و اشخاصی که مخالف وسایل نقلیه هستند ممکن است مجروح یا کشته شوند .

همتی زاده افزود: "همه ی ماشین آلات کشاورزی، مطابق با ماده 39 مقررات ایمنی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، برای نصب علائم هشدار دهنده، چراغ ها و چراغ های راهنمایی در سطوح جاده نیاز است.

وی در سخنان پایانی خود گفت: از آغاز سال جاری، با کمک اداره راه و ترابری، تا 500 واحد تجهیزات کشاورزی استان  راهنما و نشانه های هشدار دهنده برای افزایش ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای نصب گردید.

 

منبع :

گیاهان دارویی



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

آیا حمله ملخ ها به ایران عمدی بوده؟

سازمان فائو: حمله ملخ ها به ایران غیر عمد بود، اما دولتهای عرب کم کار بودند

سخنگوی فائو گفت که سازمان غذا و مواد غذایی سازمان ملل متحد حمله عمدی ملخ ها در ایران را رد کرد و گفت که کشورهای عربی همسایه، از جمله عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی، در تلاش برای مقابله با این آفات بودند، اما این کافی نبود.

سخنگوی سازمان نباتات گفت:در روزهای آینده، ملخ های جدید از عمان،عربستان سعودی، یمن، امارات متحده عربی و قطر به ایران می رسند و علاوه بر گروه هایی که در کشور ما از تخم بیرون می آیند برای مبارزه با ملخ های جدید آماده می شویم.

طوفان ملخ و مضرات ملخ و کنترل ملخ ایران عمر ملخ فواید ملخ

کم کاری کشورهای عربی عامل طوفان ملخ

رضا میر گفت: "طبق گفته های فائو، کشور ما دو تا سه سال مبارزه مداوم با ملخ ها نیاز دارد، اما اگر کشورهای همسایه هم با دفع این آفات همکاری کنند کمتر نیاز به مبارزه داریم."
فائو حمله عمدی ملخ ها به ایران را رد کرد

رضا میر ادامه داد: طبق مطالعات FAO، عربستان سعودی با ملخ ها مبارزه می کند اما احتمالا کمتر از ایران است.

شش استان بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان در حال مبارزه با ملخ ها هستند که استان فارس در کنترل این آفت تا حدودی موفقتر بوده است .

به گفته FAO، عربستان سعودی صدوپنجاه هزار هکتار را به مبارزه با ملخ ها پرداخت، اما ایران با بیش از چهارصدوپنجاه هزار هکتار جنگید و انتظار می رود که در ماه شهریور این رقم به هفتصدهزار هکتار برسد که این نشان دهنده کم کاری یمن،عمان،قطر،امارات متحده عربی،عربستان سعودی است.سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: که در حدود بیست و دو تا بیست و سه درصد تولید محصولات کشاورزی ما در جنوب کشور تولید می شود و می گوید که کشورهای همسایه می توانند مبارزه بهتری با ملخ های مهاجر داشته باشند، اما عربستان سعودی چیزی برای از دست دادن ندارد.

یک گروه جدید مهاجر پس از دو روز استراحت به هند و پاکستان می رود

رضا میر اضافه کرد: "ملخ هایی که در روزهای آینده به کشور ما می رسند، بعد از دوالی سه روز استراحت از ایران عبورمیکنند و به هند و پاکستان پرواز خواهند کرد. ملخ های جدید خطر زیادی برای ایران ندارند، زیرا آنها از کشور ما عبور می کنند و تخم گذاری ، زندگی و تغذیه نمی کنند.
رضا میر افزود: ملخ ها در ماه بهمن به کشور ما دوباره باز خواهند گشت اگر مبارزه در هند و پاکستان خوب انجام نشود.

ملخ ها به افغانستان رسیدند

هم اکنون طوفان ملخ ها از پاکستان و ایران به کشور افغانستان رسیده است این در حالی است که این کشور امکان مقابله با این آفت را ندارد در نتیجه صدمات سنگینی به محصولات زراعی و باغی این کشور وارد خواهد شد ، کشورهای مثل پاکستان و افغانستان برای جبران صدمات این حملات نیاز شدیدی به انواع سموم و انواع کود های کشاورزی پیدا کرده اند این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کود و تجارت در ایران است که تو محصولات خوب را به این کشورها صادر کنند .

 

منبع:

آیا حمله ملخ ها به ایران عمدی بوده؟



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

ساخت دستگاه تولید برق از زباله

رئیس  یکی از شرکتهای علمی در محوطه پژوهشی اصفهان در در زمینه موضوع تولید برق و کود از ضایعات زباله گفت: "ما ماشین ای تولید کرده ایم که می تواند بیش از سه نوع  محصول از زباله تولید کند."

حمید رضا عزیزیان گفت: "با در نظر گرفتن واقعیت که آمار زباله ها در تهران و کل کشور بالا است، ما ماشین بوجود اوردیم که می تواند آمار ازدیاد زباله را تا حد زیادی کم و به محصولات جانبی تبدیل کند .

ساخت دستگاه تولید برق از زباله

میزان تولید برق از زباله

رئیس این شرکت دانش بنیان اظهار داشت که این دستگاه می تواند با زباله ها سه نوع محصول تولید کند: می تواند کود مایع و جامد ، گازی را برای تولید برق از این زباله ها استفاده کند.

حمیدرضا عزیزیان، گفت که دستگاه تولید زباله در سه  ظرفیت ۱۰۰۰کیلو ۳۰۰۰کیلو و ۵۰۰۰ کیلو گرم طراحی شده است. او اشاره کرد که این دستگاه را می توان در بسیاری از کارخانه ها ، ادارات دولتی و غیر دولتی و سازمانها دانشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار داد.

او اظهار داشت که قصد ما استفاده از این دستگاه در حومه شهر است و می گوید: "مدل های خارجی این دستگاه تولید زباله بسیار بالا هستند، اما ما قدرت طراحی و ساخت دستگاه را داریم و میتوانیم تولید آن را چندین برابر کنیم. "

طبق بیانات مدیر این شرکت، مقصود نهایی ما ده ها و روستاها است، چرا که مزارع و دامپروری ها منبع بسیاری از زباله های کشاورزی  تر هستند که میتوانیم از آنها استفاده بهتری داشته باشیم.

حمید رضا عزیزیان در محوطه پژوهشی اصفهان، گفت که بعضی از کشورها این دستگاه را مورد استفاده قرار دادند و گفت: تا این لحضه این دستگاه آزمایش و نمونه های صنعتی آن تولید شده است و ما در سدد پیدا کردن یک سرمایه گذار برای این پروژه هستیم.

بنا به گفته مدیر شرکت دانش بنیان  ، در صورت سرمایه گذاری در این پروژه، می توان آن را در تولیدات مختلف و در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار داد.

او گفت که پس از جمع آوری زباله انها در همان منطقه، در روند انتقال زباله های بیشتر  دفن خواهد شد. سپس باکتری در زباله ها از طریق میکسر و سیستم تزریق هوا هوای ایکسری فعال می شود. این گونه از باکتریها مسئول تبدیل آشغال های تر به کود، جامد و مایع و گاز برای تولید برق است.

حمیدرضا عزیزیان تأکید کرد: "با توجه به اینکه کارخانه ها ، ادارات دولتی و غیر دولتی و سازمانها دانشگاه ها و غیره زباله های بسیاری تولید می کنند و ما یکی از بزرگترین تولید کنندگان زباله در جهان هستیم، که انتظار می رود این دستگاه سودمند باشد.

مدیر شرکت دانش بنیان افزود: "زباله ها بعد از انتقال به محل مورد نظر به وسیله دستگاه زباله سوز تبدیل به فراورده های مفید برای کشاورزی و تولید برق می شوند . "

 

منبع:

ساخت دستگاه تولید برق از زباله



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()