نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

دی آمونیوم فسفات رازی DAP

کود فسفات آمونیوم از واکنش آمونیاک (هم خانواده نمکها) با اسید فسفریک تولید می شود. عنصر فسفر P دومین عنصر مهم از سه عنصر اصلی (NPK) در خاک است و یکی از مهم ترین مواد مغذی برای رشد و باروری گیاهان است

کود دی آمونیوم فسفات چیست ؟

شاید از خود بپرسید کود دی آمونیوم چیست؟  این کود یکی از کودهای شامل نیتروژن و فسفر است. دی آمونیوم فسفات معمولا در مناطقی که خاک با کمبود نیتروژن و فسفر مواجه است استفاده می شود.

خرید-کود-دی-آمونیوم-فسفات-DAP

فسفات آمونیوم ،به واسطه نمک های غیر آلی ساخته شده که  توسط واکنش میان اسید فسفریک و آمونیاک هستند که بشکل مایع و یا پودری و گرانول ساخته می شود.

کود شیمیایی دی آمونیوم فسفات رازی

آمونیوم فسفات اغلب در دو نوع مختلف با عناوین مونو آمونیوم فسفات و یا دی آمونیوم فسفات تولید و به بازار عرضه می گردد. در کل قسمت بزرگی از تولید را دی آمونیوم فسفات بصورت گرانول و پودری(مونو آمونیوم فسفات) تشکیل میدهد. که اکثرا برای کشاورزان به عنوان گرانول (دانه درشت) در دسترس است. قسمت عمده ی آمونیوم فسفات تولید شده به صورت کود و در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی در صنایع دیگر کاربر دارد.

آنالیز کود دی آمونیوم فسفات رازی

آمونیوم فسفات حاوی ۴۶٪ فسفر و ۱۸٪نیروژن است. آمونیوم فسفات یک واکنش قلیایی دارد و نتیجه اثر آن  اسیدیته شدن خاک است. کود فسفات آمونیوم دارای غلظت بالا میباشد و حاوی فسفات کود سوپر فسفات تریپل است و همانطور که می توان در آن به عنوان سولفات آمونیوم نیتروژن نیز یافت. درجه بالای کود، حلالیت بالا در آب و شکل دانه این کود، مزایای اصلی این کود می باشد.

دی آمونیوم فسفات پتروشیمی رازی

از مهمترین ناهمگونی های بین مونو آمونیوم فسفات و دی آمونیوم فسفات ، اسیدیته یا pH آن است که میزان مونو آمونیوم فسفات آن حدود ۳٫۵ و دی آمونیوم فسفات آن ۸ است. کود دی آمونیوم فسفات شرکت رازی و محتوای مواد مغذی این کود باعث شده که بیشترین تقاضا کننده کود را داشته باشد و همیشه دی آمونیوم فسفات  شرکت رازی جذابیت صادراتی داشته است

کود دی آمونیوم فسفات گرانوله

کود آمونیوم فسفات معمولا به عنوان گرانول مورد استفاده قرار داده می شود، اما بعضی از آنها نیز به شکل بلوری یا به صورت مایع تولید می گردند. این ترکیب‌ ها برای تولید کودهای جامد یا با روش های مخلوط کنونی و یا به عنوان مخلوط های توده ای برای تولید کود مایع و کود های فاضلاب استفاده می شود. کود های دی آمونیم فسفات نیز به طور مستقیم به خاک داده می شوند. هنگامی که دی آمونیوم فسفات در زمان کاشت داده می شود باید توجه داشت که جای مناسب برای بذرفراهم گردد، به ویژه هنگامی که خاک قلیایی است، زیرا در این شرایط جوانه ممکن است توسط آمونیاک آسیب دیده شود. طبق تحقیقات، استفاده مستقیم از کود دی آمونیوم فسفات و مونو آمونیوم فسفات تأثیر مخربی بر رشد طولی ریشه های گیاه و رشد آنها دارد.

خاصیت کود فسفات آمونیوم یا خواص کود دی آمونیوم فسفات رازی

  1. زیاد شدن ریشه، تسریع بخشیدن به رشد ساقه و برگها، تولید زودهنگام محصول (رسیدن سریع میوه ها)
  2. نقش مهم فسفر انتقال انرژی گیاهان است و مواد مغذی برای رشد و نمو گیاه به حساب می آید.
  3. باعث استقامت گل در روی درختان می شود و باعث بوجود آوردن گل ها و دانه ها میگردد.
  4. مقدار مصرف دی آمونیوم فسفات و روش مصرف و دوز کود آمونیم فسفات (DAP):

    • نحوه استفاده از این کود برای درختان میوه بشکل روش چاله کود است.
    • به علت عدم وجود فسفر در خاک، کود دی آمونیوم فسفات درعمق ۲ تا ۵ سانتی متر زیر بذر ریشه قرار دادده شود .
    • با استفاده از شخم به صورت عمیق ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار استفاده گردد.
    •  

    نحوه مصرف کود فسفات آمونیوم

    نکته: با نگرش به ثابت بودن فسفر در خاک و نداشتن تحرک آن، کود باید درعمق ۵-۵ تا ۲ سانتی متر زیر بذر گذاشته شود. در نظر گرفتن افزایش عملکرد، منجر به صرفه جویی در مصرف کود می شود. پس از مشخص شدن مقدار دقیق این کود، توجه به نتایج تجزیه و تحلیل خاک و آب در این زمینه ضروری میباشد

قیمت کود شیمیایی سوپر دی آمونیوم فسفات گرانوله

برای دریافت آخرین قیمت روز کود دی آمونیوم فسفات لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۹۱۳۰۰۲۵۷۴۴

مهندس لسان

منبع:

 

 

 

فروش کود دی آمونیوم فسفات رازی DAP

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

عملکرد فسفر در خاک

این عنصر در تولید اسیدهای نوکلئیک نقش مهمی دارد و اسید های نوکلئیک حاوی اطلاعات ژنتیکی در گیاه هستند. عنصر فسفر(p) مهم ترین ماده ای است که خواص اسیدی اسیدفولیک را ایجاد می کند. این عنصر نقش کلیدی در متابولیسم در درختان میوه را دارا میباشد و به طور غیر مستقیم بر عملکرد محصول درختان تاثیر می گذارد. فسفریک به عنوان ترکیب فیت آلی به گیاه جذب می شود و با بقیه عناصر در تولید دانه های گرده ترکیب می شود.  عنصر فسفر نقش مهمی در تشکیل دانه ها دارد و به طور گسترده ای در گیاهان و میوه ها یافت می شود. استفاده بیش از اندازه این ماده در کشاورزی می تواند کیفیت مواد غذایی را کاهش دهد.

کمبود عنصر فسفر درگیاهان چه علائمی دارد؟

خرید سوپر فسفات تریپل این عنصر به صورت آشکار در گیاهان وجود دارد و عنصر فسفر در بافت های قدیمی تر به مریستم و بافت های جوان منتقل می شود. برگ های سبز کوچک تیره تر از حد طبیعی هستند، قرمزی برگ ها کمبود فسفر را نشان می دهند. سایرعلائم در محصولات ریز دانه مانند گندم شامل متوقف شدن رشد، نمو ضعیف و تاخیر در عملکرد محصول می باشد.

سوپر فسفات تریپل(TSP)، همچنین به عنوان CSP شناخته می شود، به صورت انحصاری به عنوان کود استفاده می شود. TSP کود فسفاته مغذی است که منبع تولید ان سنگ فسفات معدنی و اسید فسفریک میباشد. سوپر فسفات تریپل معمولا حاوی 46-44٪ آنیدرید فسفریک (P2O5) است که بیش از دو برابر آن در سوپر فسفات طبیعی است. در یک روش ساده، سوپر فسفات تریپل  معمولا به شکل دانه بندی درشت(گرانوله) تولید می شود.

کود tsp یکی از اجزای مهم کود سوپرفسفات تریپل مونوهیدرات و منوکلسیم فسفات است و 63 تا 73 درصد وزن کود سوپر فسفات تریپل را شامل میشود.

(GTSP)، یک پودر فله (ROP) به وجود می آید که می تواند به طور مستقیم و انحصارا با سایر کود های NP و NPK مخلوط شود. یکی از مهم ترین اجزای سوپرفسفات تریپل  مونوهیدارت و مونوکلسیم فسفات است که حدود 63 تا 73 درصد وزن سوپرفسفات تریپل را متشکل می شود.از مزیت های سوپرفسفات تریپل این است که بیشترین مقدار فسفات را در کود فسفات دارد و P2O5 در آن بین 44-48 درصد و P2O5 محلول در آب 40-45 درصد است. یکی دیگر از مزیت های سوپرفسفات تریپل این است که قسمتی از P2O5 آن از سنگ فسفات حاصل می شود که یکی از ارزان ترین منابع فسفات است، این P2O5 بستگی به نسبت CaO: P2O5 و مقدار مواد معدنی در سنگ معدن فسفات و همچنین ناخالصی اسید فسفریک (مواد اولیه سوپر فسفات تریپل بین 25 تا 30 درصد قابل تغییر میباشد)  از طرف دیگر مقدار مشخصی از اسید فسفریک، مقدار سوپرفسفات تریپل می تواند بیشتر از آمونیوم فسفات تولید شود.

سوپر فسفات تریپل از اسیدی شدن اسید فسفریک وسنگ فسفات  تشکیل می گردد. مقدار بسیار کمی کلریدریک، اسید نیتریک یا اسید سولفوریک می تواند عمدا یا به شکل یک ناخالصی ( به روش تولید اسید فسفریک) اضافه شود. با توجه به حضور ترکیبات مختلف و ترکیبات در سنگ فسفات، واکنش بین ماده و اسید فسفریک نمی تواند به تنها یک واکنش داده شود. دو فرآیند اساسی در تولید سوپرفسفات تریپل مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه هر دو فرآیند از لحاظ شیمیایی شبیه یکدیگر است و تنها از لحاظ ظاهری  متفاوت است. در حقیقت، سوپرفسفات تریپل در شکل دانه ای و پودر تولید می شود. بنابراین، در این پروژه، تولید گرانول سوپرفسفات تریپل انجام می شود

سوپر فسفات تریپل از اسیدی شدن اسید فسفریک وسنگ فسفات  تشکیل می گردد. مقدار بسیار کمی کلریدریک، اسید نیتریک یا اسید سولفوریک می تواند عمدا یا به شکل یک ناخالصی ( به روش تولید اسید فسفریک) اضافه شود. با توجه به حضور ترکیبات مختلف و ترکیبات در سنگ فسفات، واکنش بین ماده و اسید فسفریک نمی تواند به تنها یک واکنش داده شود. دو فرآیند اساسی در تولید سوپر فسفات تریپل مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه هر دو فرآیند از لحاظ شیمیایی شبیه یکدیگر است و تنها از لحاظ ظاهری  متفاوت است. در حقیقت، سوپرفسفات تریپل در شکل دانه ای و پودر تولید می شود. بنابراین، در این پروژه، تولید گرانول سوپرفسفات تریپل انجام می شود

علت متفاوت بودن کود سوپر فسفات ساده با سوپر فسفات تریپل این است که برای تولید اسید سولفوریک و فسفات مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که تمام ترکیبات مفید خاک فسفات شامل نیتروژن ( روی،آهن، منگنز، منیزیم و غیره) بهمراه عنصر فسفر به خاک اضافه میشوند و همچنین درصد فسفر محلول در سوپرفسفات ساده کمتر از محلول سوپرفسفات تریپل است، بنابراین کمبود مواد ریز مغذی در سوپرفسفات ساده کمتر از سوپر فسفات تریپل است. ولی میزان فسفر محلول در کود سوپر فسفات تریپل بیشتر از کود سوپر فسفات ساده است .



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

خرید کود سوپر فسفات ساده گرانوله SSP

همه گیاهان برای رشد و بارور شدن به سه عنصر اصلی نیاز دارند  فسفر دومین عنصر از سه عنصر حیاتی است که نقش مهمی را در رشد گشاهان و درختان بازی می کند.

کود فسفات ساده چیست ؟ کود سوپر فسفات ساده علاوه بر فسفر، شامل سایر عناصر ضروری مانند منگنز، اهن، کلسیم، گوگرد و منیزیم و روی می باشد که برای رشد گیاهان ضروری است.

 

این کود به راحتی گوگرد را با کاهش pH خاک جذب می کند ،که گیرایی فسفر را در خاک افزایش می دهد و همچنین باعث می شود که جذب میکروالمنت ها بیشتر شود.

کود سوپر فسفات ساده دارای حداقل دوازده درصد گوگرد و بیست درصد کلسیم است، به دلیل درصد بالای خاک در استان و تصحیح آن، مناسب ترین و ارزان ترین کود برای دانه های روغنی و سیب زمینی می باشد. این به این معنی نیست که این نوع کود برای محصولات دیگر مناسب نیست؛ بلکه مناسب برای تمام محصولات کشاورزی است.

عملکرد فسفر در خاک فسفردر همه عملیات های بیوشیمیایی، در ساختارهای انرژی و در مکانیزم منتقل کننده ی انرژی دخیل است. علاوه بر این، فسفر بخشی از هسته پروتئین سلولی، غشای سلولی، نوکلوئید ها (RNA و DNA) نقش تولید مثل و رشد را ایفا می کند.

این عنصر یکی از مهم ترین و اثر گذار ترین ماده برای رشد گیاه است و در گیاه دارای چندین وظیفه است و به عنوان یک شاخص برای بقای گیاهان نامگذاری شده است. با این حال، مصرف بیش از حد سبب اختلال در جذب مواد مغذی و نیز کاهش رشد و باردهی گیاه می شود.

مزایای کود سوپر فسفات ساده:

خاک را سبک میکندو بدین سبب آب به راحتی و بدون مانع سریعا جذب گیاه میشود.

این کود حامل بیش از ۵ درصد مواد غذایی است و شامل عنصر های آرسنیک و کادمیوم، جیوه و سرب نمیباشد.

عنصر فسفر در کود سوپر فسفات ساده مانع از افتادن برگ های قدیمی در آخرای فصل تابستان و بیشتر شدن میزان گل دهی در فصل بهارمی شود و باعث بهترشدن وضع میوه ها و افزایش ریشه گیاه می شود. این کود در مقایسه با بقیه کود های فسفات بسیار فرق دارد زیرا این کود شامل برخی از مواد مغذی است و به علت ترکیب گوگرد به شکل یولفات، pH و اسیدی شدن اطراف ریشه را تنظیم می کند و خاک را تغییر میدهد ‌و فسفر می تواند به خاک جذب شود و عملکرد محصول را افزایش دهد.

منبع :

فروش کود سوپر فسفات ساده SSP

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 ارديبهشت 1398 | نظرات ()