نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

افزایش محصولات کشاورزی در همدان

طبق خبرگزاری مهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان در روز پنجشنبه در نمایشگاه غذا اعلام کرد روز جهانی غذا برای جلب توجه به موضوع غذا برای جهان انتخاب شده است ، اظهار داشت: این روز برای جهانیان است که به سایه سیاه فقر توجه کنند.

وی با بیان اینکه شعار سازمان غذا و کشاورزی در سال نود و هشت با عنوان "رفتار ما آینده ما است ، رژیم غذایی سالم برای جهانی بدون گرسنگی"است گفت: امنیت و تامین مواد غذایی جزئی از ذات وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: "غذا یکی از اساسی ترین نیازهای انسانها و همچنین همه موجودات زنده میباشد و نقش اساسی آن غیرقابل انکار است." "سیر کردن غریزه های گرسنگی از ابتدای خلقت با انسان ها بوده است تا بتوانیم پیشرفت شگفت انگیز بشر را در این زمینه بیان کنیم. صنعت و کشاورزی را به این غریزه ساده و ابتدایی مدیون هستیم.

امنیت مواد غذایی یک هدف سازمانی پایدار

پرورش گفت: در این حوزه مهم تولیدی و اقتصادی، صدوپانزده هزار کشاورز چهار میلیون و نهصد تن محصولات کشاورزی با سهم هفتاد و چهار و نیم درصد محصولات زراعی ، پانزده ویک دهم درصد باغبانی و ده و چهار دهم درصد دامداری ، پرندگان و آبزی پروری دست دارند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است بخش کشاورزی را به مردم معرفی کند و با اجرای پروژه های مختلف سعی دارد با کاهش ضایعات در حوزه کشاورزی از ابتدای کار میزان محصول موجود در جامعه را افزایش دهد.
محمدشهرام پرورش اظهار داشت: امنیت مواد غذایی یک هدف سازمانی پایدار است که با استفاده از همه ظرفیت های علمی و عملی متخصصان و همچنین نظارت بر مراکز تولید پیگیری می شود که دستاورد آنها محصولات سالم و با کیفیت خواهد بود.
پرورش اظهار داشت: تهیه مواد اولیه و عناصر لازم گیاهان و حیوانات با کیفیت مورد پسند سبب بوجود امدن محصولی با کیفیت میگردد و این محصولات در صنایع تبدیلی و دامی قرار داده می شود. استفاده از انواع کود مخصوصا کلات آهن در افزایش محصولات کشاورزی موثر است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: افزایش پتانسیل کشاورزی استان ، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و ارزش غذایی و درنهایت تهیه کالای سالم ، ارزان و مقرون به صرفه برای همه اقشار جامعه در اولویت قرار دارد. وی افزود: این استان در سال نود وهفت بالاترین رتبه را در تولید گندم در کشور دارد و با تولید کلزا ، افزایش بهره‌وری کشاورزی و افزایش سطح در کشور رتبه اول را دارد.

منصور رضوانی جلال گفت: سازمان جهاد کشاورزی همدان خود را سرپرست بخش کشاورزی استان در اهداف سیاسی خود از جمله کمک به بهبود سلامت جامعه، امنیت غذایی، حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی کشورو از همه مهم تر مبارزه با فقر و گرسنگی میداند‌.

 

منبع :

افزایش محصولات کشاورزی در همدان



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

امکان حمله مجدد ملخ های بیابانی از عربستان سعودی

سید محمدرضامیر گفت که انتظار دارد در سال جاری ایران بتواند تهاجم ملخ های کویری را هم از شبه جزیره عربستان و هم از هند و پاکستان حفظ کند.
طبق خبرگزاری تسنیم سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: بنا به اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) شرایط اقلیمی مساعد می توانند امسال نیز هجوم ملخ ها را به کشور افزایش دهد.

محمدرضا میر گفت: کشور های کناری دریای سرخ مانند یمن ، عربستان سعودی ، اریتره زیستگاه ملخ صحرایی هستند. وی افزود:درسال جاری به طور جدی برای مقابله با این افت ها تدابیری اندیشیده ایم تا خسارت وارد نشود.

وی افزود: به ایران اجازه داده شد تا امسال حمله آفات ملخ وحشی از غرب آفریقا و شبه جزیره عربستان را منعقد کند. محمدرضا میر گفت: با ویژگی های نمایش داده شده این ملخ ها منهدم شدند و امنیت مواد غذایی در کشور برقرار گشت.

محمدرضا میر اعلام کرد: ستادی در سازمان حفظ نباتات کشور با نام مبارزه با ملخ های صحرایی طی چند روز گذشته تاسیس شد .

سید محمد رضا میر اضافه کرد:ما با تمام تلاشمان در این ستاد سعی میکنیم امکانات و افت کش های بسیار قوی و ادوات مربوط به مقابله با ملخ های صحرایی را جمع اوری‌کرده تا مانند سال ۹۷با انها مقابله کنیم.

برای خرید انواعه کود از جمله کلات آهن به صفحه مورد نظر مراجعه فرمائید .

 

منبع :
امکان حمله مجدد ملخ های بیابانی از عربستان سعودی



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

35000 مترمربع زمینهای نطنز برای کشت پیاز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز طبق گزارش خبرگزاری ایمنا اعلام کرد ، از اول ماه شهریور تا اخر ماه مهر برداشت پیاز تقریبا هزار و هشتصد تن خواهد بود.

مهدی بادی گفت : این گونه پیاز که متعلق به دشت عباس آباد روستای صالح آباد است و بذر بومی منطقه است به دلیل کیفیت خوب ، ماندگاری طولانی و ترد و آبدار همه ساله خریداران فراوانی از اصفهان ، قم و کاشان به این منطقه می آیند.

مهدی بادی ادامه داد: قطب تولید پیاز که عباس اباد میباشد ،و با وضعیت فعلی مناسب آب انتظار میرود پنجاه تا شصت تن پیاز در هر هکتار برداشت شود. کود های کلات آهن و اوره برای پیاز مفید می باشد.

طبق خبرگزاری ایمنا ، پیاز خام برای کلیه ها و مثانه ، پوست و مو بسیار مفید است. پیاز پخته شده نرم کننده است و برای افرادی که روده ضعیفی دارند ، غذای خوبی است.
تحقیقات نشان داده است که خوردن پیاز دو بار در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. اسید فولیک یا ویتامین ب۹ یکی از ترکیبات اساسی در مغز است که سلامت روان و عاطفه را تضمین می کند. تقریباً نیم فنجان آب پیاز می تواند نه٪ از نیاز روزانه بدن به اسید فولیک را از بین ببرد ، بنابراین عادت به خوردن پیاز به تأمین اسید فولیک کمک می کند. کمبود اسید فولیک باعث کم خونی می شود.

چینش صد هزار متر مربع گلابی در نطنز

بنا به گزارش ایلنا ، مدیر جهاد کشاورزی نطنز اظهار داشت: در سال جاری حدود دویست تن محصولات درجه یک از باغات حاصلخیز نطنز برداشت شد.

بادی اظهار داشت: با توجه به منطقه کوهستانی و دیرهنگام رسیدن گلابی نطنز میوه ها کال برداشت می شوند و در انبارهای سنتی و سردخانه ها ذخیره می شوند و از اغاز آذرماه تا پایان اسفند ماه به بازارهای محلی و میدان های تره بار فرستاده می شوند.
وی اضافه کرد: بیشتر باغ های این محصول در روستای طامه و رقم گلابی نطنز به دلیل سوغاتی نطنز مشهور است.

منبع:

35000 مترمربع زمینهای نطنز برای کشت پیاز



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

خرید و فروش پسته افزایش پیدا کرد

با استفاده از کود های مناسب براشت محصول پسته بسیار مناسب بوده است . در اولین روز معاملات گواهی های سپرده پسته در بورس کالای ایرانی ، پسته های فندقی سی و دو -سی با نماد طلای سبز زرند دیسکاوری و معامله شد و تاجران تا پایان این معاملات روزانه سه هزارو هشتصد عدد گواهی سپرده پسته را خرید و فروش کردند. تاجران در همان روز معامله کردند که قیمت هر کیلوگرم آجیل پسته سی و دو -سی در کمترین حد به قیمت نهصدوهجده هزار و نهصدوچهار تومان و در بیشترین میزان آن نهصدوبیست و یک هزار و پانصد ریال بفروش رسد.

طبق این خبر خرید و فروش سپرده پسته از امروز صبح در بورس کالای ایران شروع شد واز تاجران انتظار می رود در روزهای آینده شاهد افتتاح دومین نشانه معاملات گواهی پسته در سهام شرکت سبز دانه کویر باشند.

این خرید و فروش ها در صورتی شروع شده است که محصول پسته دارای مزایایی کود از قبیل مدیریت بازه زمانی در تولید و فروش توسط سازنده و کاهش بی ثباتی قیمت ها و کاهش هزینه های انبارداری و جابجایی بین انبارها می باشد.

مزیت های دیگر گواهی سپرده گذاری می توان به ساده سازی منابع مالی تولید کنندگان و کاهش هزینه ها و بهبود روند استاندارد سازی کالاها و بهبود کیفیت آنها اشاره کرد.

ودر آخرکالاهایی از قبیل ، زیره ، سکه و زعفران کالاهایی است که هم اکنون در بورس کالای ایران مجوز دارد و پسته محصولی جدید است که که امروز به لیست گواهی کالاها اضافه شده است.

 

منبع

خرید و فروش پسته افزایش پیدا کرد



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()