نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

اهمیت کشت بادام زمینی در کشور

ربعلی جهانی گفت: محصول بادام زمینی در این شهرستان به صورت گلی بوده گ دانه بادام زمینی دارای سی تا چهل و پنج درصد روغن و بیست و پنج درصد پروتئین است که میتواند خاک را حاصلخیز و منبع درآمد خوبی برای باغداران و کشاورزان کشورمان به حساب آید.

ربعلی جهانی افزود : انتظار میرود بیشتر از ۳۵۰۰تن بادام زمینی را از این زمین ها بارگیری کنیم. کشت محصول بادام زمینی ، میتواند در اقتصاد کشور بسیار هدفمند بوده و میتواند در گروه غلات قرار گیرد و به خاک حاصلخیزی ببخشد.

وی در سخنان پایانی خود گفت توسعه بخشیدن به مکانیزم های مربوط به این محصول و استفاده از بیشتر از صنایع تبدیلی میتواند بر کمیت و کیفیت این محصول تأثیر بسزایی بگذارد .کشت این محصول علاوه بر هزینه های کمی که دارد میتواند سودآوری بسیاری داشته باشد که همه این ها بسته به استفاده کشاورزان از زمین های زراعی و بهره وری های مناسب باشد که ضایعات این محصول به حداقل برسد.

فراهم کردن 7000 هکتار زمین برای کشت کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی این استان گفت: از آنجا که کشت کلزا برای کشاورزان بسیار مقرون به صرفه میباشد حتی در سال جاری ، بذرهای این محصول بدون محدودیت و به صورت یارانه ای تحویل کشاورزان میشود .

هفت هزار هکتار زمین برای کشت کلزا فراهم است ، طبق اخبار اعلام شده توسط صداوسیما استان کهگیلویه وبویراحمر با شهرام عسکری مشخص شد سال ۹۷ بیش از دوهزارو هفتصد تن کلزا در در این استان برداشت شد و از آنجا که کلزا یک محصول استراتژیک است سال جاری برای کشت پاییزه در اولویت است .

شهرام عسکری افزود: کشاورز مبلغ کمی برای بذر کلزا دریافت می کند و بقیه را جهاد کشاورزی پرداخت می کند.و همچنین دستگاه کاشت دراختیار کشاورزان میباشد و برای کشت در هفت هزار هکتار زمین بیت و هفت تن کلزا مورد نیاز است. بهترین کود برای رشد کلزا کود هیومیک اسید و کود کلات آهن می باشد
عسکری همچنین با اشاره به کشت چغندر در پاییز امسال گفت: با توجه به عدم فعالیت تنها کارخانه قند و شکر استان ، با مسئولان کارخانه قند و شکر کردستان مذاکراتی انجام شده که تعیین شد در سال ۹۸ ،سیصد هکتار زمین به کشت چغندر اختصاص داده شود.

 

منبع :

اهمیت کشت بادام زمینی در کشور



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

چرا باید صادرات هندوانه انجام شود؟

طبق رسمی ترین گزارش ، نگرانی اصلی ایران آب است و کارشناسان در انتقاد از استفاده محصولات آب بر نظیر هندوانه ، گوجه فرنگی شرکت کردند . در حقیقت ، در بین تولید کنندگان هندوانه به ازای هر کیلوگرم از این محصول از 500 لیتر بالاتر آب مصرف کردند ، در صادرات این نهصد هزار تن هندوانه در حقیقت چهارصد و پنجاه هزار لیتر آب استفاده شده است.

طبق گزارش خبری موج،حسین اصغری گفت هم اکنون هشتصدهزار هکتار سطح زیر کشت صیفی جات قرار دارد و باید به شما بگویم: بیست و پنج میلیون تن سبزیجات و صیفی جات درکشور موجود میباشدکه در سال ۹۷سه میلیون و صد هزار تن صیفی جات صادرات داشته ایم که باعث وارد شدن یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار ارز به کشورمان شد.

مدیر کل محصولات علوفه ای گفت صادرات گوجه فرنگی ، رب ها و انواع سبزیجات به کشور افغنستان،کشورهای حاشیه خلیج فارس،عراق،روسیه کشورهای اروپایی و اذربایجان توانسته مشتریان دائمی برای محصولات ایران پیدا کند . استفاده از کود های مثل کلات آهن شیمیایی و آلی هیومیک اسید میتواند به رشد صیفی جات و سبزیجات کمک شایانی کند .

حسین اصغری با توجه به صادرات نهصد هزار تنی هندوانه و خربزه در سال ۹۷ گفت:« امسال میزان دقیق صادرات این دو محصول از سوی گمرک اعلام نشده است. اما طبق شواهد مشخص شده است که میزان صادرات این محصول به کشور های دیگر تغییر نیافته زیرا مشتری این محصولات ثابت است .

مدیر کل محصولات علوفه ای گفت اگر کشاورزان طبق ابلاغیه مربوط به محصولات کشاورزی عمل کنند و و با نوسانات قیمت انها قیمت محصولات خود را تغییر ندهند بازار سبزیجات و صیفی جات ثابت خواهد ماند.

منبع:

چرا باید صادرات هندوانه انجام شود؟



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

ابتکار در کشت گندم توسط کشاورز اردبیلی

در اردبیل یک کشاورز درسال جاری چهارده تن و صدوهفتاد کیلوگرم گندم ، سه برابر میانگین ملی برداشت کرد تا ثابت کند برخی از روشهای علمی برای تحول در تولید گندم قابل استفاده است.

بنا به گزارش تسنیم ، یکی از سنجیده ترین کار ها برای گسترش حوزه کشاورزی و استفاده از تمام گنجایش آن، بالا بردن بهره برداری در حوزه تولید محصولات کشاورزی است که به کشور در رسیدن به بی نیازی و افزایش تولید و اشتغال کمک شایانی کند.

کشاورز نمونه اردبیل طبق گزارش تسنیم گفت: عددی که برای تولید گندم آبی به کار رفته است گاسکوژن است و توانسته در هر هکتار چهارده تن و صدوهفتاد کیلوگرم گندم برداشت کند.

 

وی گفت: "کود دهی و آبیاری به موقع تأثیر زیادی در افزایش محصول گندم دارد." و از سایر کشاورزان خواست تا از نظرات مهندسان این حوزه استفاده کنند.

فرجی در جواب به این سوال که هزینه کاشت در هر هکتار چقدر است ، اعلام کرد: هزینه تولید این محصول در هر هکتار مشخص نیست ، ولی در بیست و چهار تا بیست و پنج مهر کاشته شد و در ماه مرداد برداشت شد. فرجی سه بار در بهار و یک بار در پاییز آبیاری را انجام داد و توانست از بارانهااستفاده مؤثر کند.

فرجی در مورد علت های موفقیت خود اعلام کرد: تولید این محصول را با استفاده از مشاوران و مهندسان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی انجام داده و سفارشات آنها را به صورت دقیق رعایت کرده است.

محمد صادق فرجی به این سوال که آیا گندم تراریخته است یا خیر پاسخ داد:« مهندسان و کارشناسان حوزه کشاورزی هر هفته در زمین های کشاورزی او بازرسی می کرده اند.

میانگین برداشت گندم در کشور در چند سال اخیر افزایش چشمگیری یافته است ، از چهار تن در هکتار به پنج تن افزایش پیدا کرده.

 

منبع:

ابتکار در کشت گندم توسط کشاورز اردبیلی



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

برداشت سیب زمینی از شهرهای مهم کشور

رئیس انجمن ملی سیب زمینی اظهار داشت: برداشت محصول سیب زمینی در مهرماه به اوج خود می رسد ، پیش بینی شده این محصول به طور قابل توجهی در بازار عرضه شود.

رحیم نیازی از تولید سیب زمینی در مناطق سردسیر بیش از سه میلیون تن خبر داد و ادامه داد: با توجه به مناطق دیگر ، پیش بینی نمی شود تولید سیب زمینی کمتر از پنج میلیون تن باشد ، اما هیچ آمار دقیقی را نمی توان تا پایان فصل برداشت اعلام کرد.

به گفته نیازی: به دلیل افزایش قیمت دیگر کالاها ، مصرف این محصول در خانوار افزایش یافته است که مابقی مازاد آن به بازارهای مربوط فرستاده می شود.

رحیم نیازی در جمع خبرنگاران در گروه صنعت ، تجارت و کشاورزی در باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برداشت این محصول تا دو ماه آینده در کشور ادامه خواهد داشت. شهرهای کرمانشاه ، همدان و اردبیل در حال توسعه است و طی روز های آینده استان های چهارمحال بختیاری ، زنجان و اصفهان ، خراسان رضوی و جنوبی به لیست برداشت اضافه می شوند.

نیازی قسمت های زیر کشت سیب زمینی را در مناطق سردسیر نود و سه تا نود و چهار هزار هکتار مشخص کرد و ادامه داد: به دلیل اسفاده از کود مناسب برداشت سیب زمینی در مناطق سردسیر به بالاترین میزان می رسد.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گفت قیمت هر کیلو سیب زمینی در مزرعه دوهزارو صد تا دوهزارو ششصد تومان مشخص شده است و افزود: "اگر سیب زمینی دو برابر مبلغ فروخته شود ، این هیچ ربطی به کشاورز ندارد و فقط مرتبط با مشکلات نظارتی است.

نیازی در پایان سخنان خود افزود:نظارت بر خرده فروشی یک امرضروری است و علی رغم تعادل قیمت سیب زمینی در مزرعه ، سرپرستان باید از قیمت گذاری بیش از حد خودداری کنند زیرا این فشارها را بر روی تولید کننده می گذارد که قیمت ها را به ضرر پایداری تولید تمام خواهد شد.

منبع:
برداشت سیب زمینی از شهرهای مهم کشور



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

عامل واردات ذرتهای برزیلی آلوده؟

امیر خجسته گفت:« پانصد هزار تن ذرت آلوده در سه سال گذشته توسط دو شرکت دولتی وارد کشور شد ، وی افزود: دویست میلیارد تومان اعتبار ، سه سال زمان و ۷/۰۰۰ کامیون سنگین برای از بین بردن ذرت آلوده برزیل مورد نیاز است.

امیر خجسته گفت: ذرت برزیل از همان اول که وارد کشور شد آلوده بوده است. وی ادامه داد: بهتر است بدانید که حجم ذرت آلوده بر اساس شماره های اعلام شده توسط دستگاه ها صدوچهل و پنج هزار تن بوده است ، اما پیگیری ها و سندهای موجود نشان می دهد که پانصد هزار تن ذرت از برزیل وارد کشور شده است.

عامل واردات ذرتهای برزیلی آلوده

آزمایش میکروب شناسی در ابتدای واردات

امیر خجسته گفت: "همه این ذرت ها توسط آفلاتوکسین آلوده و بسیار خطرناک هستند."خجسته افزود: ذرت آلوده برزیلی در انبارهای گمرک نگهداری شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: جناب اقای روحانی رئیس جمهور کشور پس از بررسی و اظهار نظر در مورد نظر مجلس ، دستور حذف ذرت آلوده را اعلام کرد که البته مشکلات متعددی در خصوص حذف ذرت بوجود می آید.

طبق خبرگزاری تسنیم خجسته گزارش داد: "متأسفانه از سرنوشت سیصد و پنجاه وپنج تن از پانصد هزار تن ذرت وارداتی آلوده شده به کشور هنوز گزارش نشده است و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد."
وی اضافه کرد: این مقدار ذرت توسط سیزده شرکت دولتی از جمله شرکتهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی به ارزش سی و پنج میلیون دلار از برزیل وارد شده است.
رئیس مجلس گفت: "مجلس مشتاق است که بداند سیصدوپنجاه وپنج هزارتن بقیه ذرت آلوده کجا رفته و در چه مواردی استفاده شده است."

خجسته افزود:« دستگاه های نظارتی وظیفه داشتند که هرچه سریع تر موضوع را شناسایی کنند.»

خجسته در آخر خاطرنشان کرد:پرونده ذرت های آلوده برزیلی به دادگستری قضایی ارسال خواهد شد تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

برای خرید کود های کلات آهن مخصوص ذرت می توانید ازطریق لینک وارد شوید

منبع:

عامل واردات ذرتهای برزیلی آلوده ؟



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()